Varför bor man inte i skåne?


Jag, Vilja, Liza och Mindy (bästa kompis och hästskötare) är i Åstorp och tävlar. Igår sken solen hela dagen och det var varmt och skönt! Idag regnar det i och för sig men det är i alla fall inte kallt.

Liza tävlade St: George i går och var duktig. Jag är inte helt nöjd med min egen insats då jag tryckte iväg henne för mycket i en ökning vilket ledde till ett galoppanslag och dåliga över gångar. Det slog hårt eftersom det är hennes paradnummer. Hon hamnade på 66,8% och det blev en 7:e placering och det var ju faktiskt inte så tokigt i ett startfält på 38 st.

Vilja skulle debuterade Intermediaire II. Eftersom hon på programridningen innan Södertälje var lite slö så ändrade jag min uppvärmining inför Södertälje, jag red henne inte på morgonen som jag brukar. Och i Södertälje gick ju det bra, men då höll hon på att sätta ny päls och var lite trött. Trött var hon definitivt inte igår. Hon kändes jättefin på värmningen, väldigt lugn (!), innnan jag skulle in på banan taggade hon kanske igång lite men hon var riktigt fin när jag red runt inne på banan innan start. Jag kunde göra en lägning och lite passage och hon var lugn och fin. När jag fattade galopp för att rida in och starta var det som att trycka på en knapp och hon exploderade, sedan var som en kraftverksexposion genom hela programmet, det sprutade energi om henne. Men jag är faktiskt nöjd med att hon gjorde passagen och piaffen bra. Mest 7:or, några 6:or. Skritten var lite överilad, och galoppen, var hot, hot, hot. Innan första piruetten på medellinjen gjorde hon byten i varje. Andra piruetten var riktigt bra. Tvåorna var till min stora förvåning riktigt bra, men jag kanske slappnade av lite för mycket när jag kände det för jag fick en liten miss i näst sista bytet. Det blev svårt att klara 11 byten i varje så det blev lite smått och gott, jag tror att hon gjorde 7 och sedan fick jag sätta i hop resten bäst det gick.

Idag ska Vilja gå Svår B:1 och hon ska få en värmning några timmar innan :)
Liza har vilodag och ska gå intermediaire I i morgon.

Jag tog Vilja i min lastbil och Liza fick åka med Mads i stora lastbilen, nu står de i olika stall och har ingen vetskap om varandras existens här på tävlingsplatsen. Det blir bäst så, annars blir Vilja tokig, som om hon inte var det från början, haha.

Jag och Mindy ätit en härlig frukost på Erikslund hotell tillsammans med Pia Fälth och nu ska vi ut och ta hand om hästarna.

Grand Prixen idag blir spännande, jag tror på följande placeringar:

1. Minna Telde- Larina
2. Mia von Essen- Vivo 
3. Rose Mathisen- Bocelli
4. Nina Bengtsson- Ajax två


Man kan följa resultaten på Equipe.nu


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0