Hubertusträning på Ericsberg


Nu har jag, Hannah, Vilja och Bettan varit på Ericsberg i tre dagar och jag och Vilja har tränat för Hubertus Schmidt. Det har verkligen varit jättebra. Ericsberg är ju som alltid fantastiskt, vi har ätit kungligt och sovit utan spöken. Eftersom Bettan var med bodde vi inte på slottet utan i ett av husen närmre stallet.


Vilja har verkligen gått jättebra!

Dag nr 1 Träning

Första dagen tränade vi som vanligt, Vilja var duktig med sin piaff-passage även om Hubertus tyckte att piaffen inte var tillräckligt på stället, men det kan vi så till den sista piaffen fixade jag till det och då va det bättre. Jag fick jättebra hjälp med bytena i varje, jag fick göra dem utan stigläder. Det fungerade väldigt bra, då gjorde jag bytena mer för sitsen än för benen. Hon gör byten i varje bäst när hon får göra dem helt själv, men det är ju inte så bra eftersom man får mindre kontroll över dem då, men utan stigläder gjorde jag dem mer med sätet och det gick riktigt bra.

Dag nr 2 Programridning

Inför tävling rider jag nästen alltid Vilja på morgonen och sedan värmer jag bara 10 minuter innan jag ska in på banan. Jag ville göra så mycket som möjligt som en tävlingsdag så jag red Vilja tidigt på morgonen och sedan värmde jag lite för Hubertus och red upp programmet för Hubertus, Bo Jenå och Erik Lette (som dömde). Vilja höll sig faktiskt riktigt lugn och gjorde ett bra program, jag fick några missar i galoppen där hon taggade upp lite. Hon bytte före min hjälp i saxen och en liten onödig miss i bytena i varje som i övrigt var ganska lugna och fina. Hon fick 67% och det var jag väldigt nöjd med med tanke på missarna. Vi skulle göra lite saker efter programmet men då taggade Vilja igång. Hubertus förstod precis varför jag gjorde den uppvärmning som jag gjorde. Han tyckte till och med att det var ett väldigt bra upplägg!!!

Dag nr 3 Mjukträning

Jag skulle egentligen inte ha tränat idag, men fick erbjudande att träna idag också för det var en häst som hade blivit sjuk. Självklart tackade jag ja. Idag tog vi det väldigt lugnt och Hubertus var jättenöjd med Viljas stora lugn galopp. Hon gjorde även fint piaff-passagearbete och sedan gjorde vi inte så mycket mer. Det var ett väldigt bra pass för tredje dagens träning. Vilja har känts jättepigg, fräsch och stark.

Jag har filmer men de är på mammas kamera och jag har inte lyckats importera de än, men här kommer lite bilder från helgen.


Bettan på Förbundsträning:




Bettan får sin djupfrysta mat som har legat i lastbilen över natten.


Hannah och Bettan, eller Bettan och Hannah



Fabrice, Jennie, Sookie och Bettan



Bettan och Minnas hund Astrid

Snipp, snapp, snut nu var sagan slut!


Kommentarer
Postat av: e-m

Den där Bettan var allt en riktigt ljuvlig varelse,så söööt.

Gud vad roligt ni måste ha med så mycket bra träning,avundet har drabbat mig;)



2010-03-09 @ 17:07:22
URL: http://www.nogg.se/plexusfrej
Postat av: Lisa

haha, det är mest hundar på Ericsbergsbilderna, tycker jag :)

2010-03-09 @ 22:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0