Två svårklassegrar!


Ojojoj!!!

Jag har mest suttit i bilen idag. Liza och Vilja har startat var sin klass i Södertälje. Eftersom Vilja blir fullkomligt skogstokig och besatt av Liza om hon är med så hade jag bestämt mig för att åka emellan med dem. Vid halv elva hade jag gjort i ordning båda hästarna och släppt ut Vilja i hagen för att hon inte skulle märka att Liza åkte iväg.

En och en halv timme tog det att åka till Södertälje, det var längre än jag trodde. Liza kändes jättefin på framridningen. Några byten krånglsade för hon var ganska på. Jag blev lite orolig att de inte skulle funka på banan, men Liza skötte sig exemplariskt på banan. Hon var riktigt, riktigt fin! Så fort jag hade ridit henne kastade vi oss iväg för att hämta Vilja. Stackars, stackars Liza. Jag brukar köra som en snigel och vara jätte, jätte försiktig i kurvor, det försökte jag vara även nu, men jag drog på ganska bra där emellan. På 3 minuter bytte vi häst när jag kom till Segersta. Moa hade tagit in Vilja och gjort i ordning henne för resan så det var verkligen bara slänga ut den ena och in den andra. På vägen tillbaka till Södertälje tyckte jag att jag kunde ta det lite lugnare eftersom jag hade kört in lite tid. Vi kom till tävlingsplatsen 35 minuter innan start, och kunde lugnt, men inte långsamt, ta ut Vilja och gå till framridningen. Vilja kändes faktiskt sådär på framridningen, jag tror att hon sätter sommarpäls för när jag skulle klia henne på halsen när vi kom hem ryggade hon bakåt och tyckte att det var lite obehagligt och det brukar hon älska när man gör. Men väl inne på banan kändes hon fin och jag kunde verkligen rida henne i piaffen och passagen. Inga stora missar. Hon gjorde inte ens en taktmiss i första travökningen som hon brukar göra.

Så till resultatet. Liza gick sin Intermediaire I på fantastiska 74,21% och vann. Vilja gick på 68,58% i Svår B:1 och vann hon med. Vilken dag!!! Jag fick fyra 9:or på Liza varav en var på ryttarens sits och en 9 på Vilja på uppridningen. Galet, galet bra och kul! :)


Min älskade lilla Liza


Så här trött var Vilja






Liza i Intermediaire I fram till första piruetten, där tog minnet slut...



Kommentarer
Postat av: Jonas

Stort grattis, det är ju ett fantastiskt resultat med två vinster! Vi var i Södertälje igår och tittade på Lotta, men tyvärr kunde jag inte följa med idag.

2010-03-14 @ 22:57:20
Postat av: Regina

Grattis till vinsterna! Liza är verkligen superfin och visas exemplariskt!



Mvh Regina

2010-03-15 @ 07:29:53
Postat av: lillemor w

ah men ! en njutning att se ! vicken ryttare vicken häst!!! GRATTIS!

2010-03-15 @ 09:00:46
Postat av: Ulla

Kul film! Du rider så att det ryker...det kommer små rökpuffar ut ur näsborrarna på Liza!

2010-03-15 @ 11:56:57
Postat av: Katja

wow! grattis!!

2010-03-15 @ 21:19:04
Postat av: Lina

Var i Södertälje och såg din ritt med Liza. Helt underbart!!

2010-03-15 @ 22:01:25
Postat av: åsa

Stort Grattis! Det är bara att lyfta på hatten!

2010-03-16 @ 14:19:57
Postat av: Anki Karlsson

Uppfödaren tycker oxå det är roligt att det går bra, Grattis!

2010-03-18 @ 15:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0