Programridningen

Igår var jag på programridning för Gustav Svalling. Jag tog Vilja först i en SB:1 och hon var hör och häpna lite lat. VILJA LAT!!! Piaffen och passagen blev inte så bra, men å andra sidan skrittade hon bra och galoppen var också riktigt bra. Bytena i vart annat blev lite kajko för hon ville bara byta i varje. Trots att det var ganska mycket som inte gick så bra så fick hon 66,5%. 
Men Liza! Lilla, underbara Liza. Jag red Intermediaire I och hon gick fantastiskt bra. Hon fick 9:or på båda travökningarna och på sista uppridningen. Massor av 8:or. 76% Wiiiii!!!!!! Hon är så duktig på att gå program.
Imorgon ska båda tävla i Södertälje. 
Idag var jag och tävlade Häst-Bettan på Strömsholm. Hon var superfin på framridningen, Cilla började nästan gråta för att hon var så fin. Sedan blev det lite läskigt i stora ridhuset. Hon var väldigt spänd men gick ändå runt... Det blev svårt att rida rörelserna. Det blev bara 60,49% men jag är ändå väldigt nöjd med henne.
Nu måste jag gå och lägga mig och sova, så att jag är pigg imorgon. Det ska bli så kul att tävla mina två sötnosar  igen!

Kommentarer
Postat av: Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Jag har också glädjen att två härliga dressyrhästar varav den ena är oerhört spänd. En dröm på framridningen men väl inne på banan spänner han sig och släpper i ryggen - han är bara sex år så jag hoppas att det är mer rutin som ska till! Lycka till och välkommen till Ryttarliv - Hästtiningen på nätet!

2010-03-14 @ 12:34:28
URL: http://www.ryttarliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0