Helgrapport


Fantastisk helg. Träningen för Lussan med Liza gick jättebra! På lördagen var jag lite stressig och bara schvissade igenom alla rörelser och Lussan hann inte säga så mycket. Men på söndagen gick det superbra och jag fick väldigt bra hjälp. Liza gick så himla bra! Hon gjorde bra bytesserier, 5 byten i varje. Piaff och passage och fantastiska travslutor. Hon kändes sååååå fin!
Efter lite lunch på johannesberg åkte jag hem och red Vilja och sedan vidare till nästa kurs för Mattias Jansson. Jag fick jättebra hjälp med bytena. Här kommer två snuttar från måndagens träning.







Svar på kommentar

Postat av Emelie Brolin:

Hej Jeanna!
Vilken fin blogg du har, verkar som att vi hästfolk alltid har fullt upp =) KRAM!

Svar: Tack!!! Vad gulligt av dig! KRAMKRAM! Hoppas vi ses snart!


Postat av Sarah:

Hej!
Såg att du utbildat dig till civilingejör. tänkte höra hur det gått för dig att hinna med hästarna under tiden du pluggar? funderar själv på att söka en liknande utbildning och är lite orolig över att inte hinna med att rida ordentligt då jag börjar plugga.

Svar:

Hej Sarah!

Jag utbildade mig till civilingenjör, jag är inte helt klar än. Håller på med rapporten på mitt examensarbete när jag hinner, det blir dessvärre inte så ofta men jag måste verkligen bli klar!
Det är tufft att hinna med häst samtidigt som man utbildar sig, men vi "hästfolk" (som Emelie så riktigt påpekar) har nästan alltid fullt upp och är vana att planera och disponera vår tid så det går! Jag hade bara en häst under det första året som är hårdast på civilingenjör. Jag hade hästen på ett stall där jag hade hjälp med skötsel och min häst gick i skrittmaskin varje dag vilket gjorde att jag kunde låta bli att åka ut en dag i veckan om jag behövde stanna hemma och plugga. Jag stod då på Hagelstena utanför Uppsala, fantastiskt bra stall och trevliga människor. I början tyckte nog folk att jag stressade när jag bara kom ut och red, slängde ihop mina grejer och sedan stressade iväg igen, men det var nog nödvändigt i början när man utöver plugget ville hinna med lite andra aktiviteter. Efter något år började jag ta det lite lugnare och stannade kvar och pratade med folk och det blev mycket trevligare. När jag tävlade och hade mycket träningar gick jag ner på att läsa på 75%, det går ganska bra på civilingenjör de första åren eftersom det ofta går 3 kurser samtidigt (det beror nog i och för sig på var man läser, men i Uppsala var det så). I slutet hade jag två hästar och läste heltid, jag vet inte riktigt hur det gick till, men då tror jag att det var lite lugnare på schemat. Man lär sig också att det är ingen katastrof om man missar en tenta. Jag tror i och för sig att jag bara kuggade två tentor varav en var den allra sista som jag var helt övertygad om att jag hade klarat ;)
Även om jag inte kommer jobba med bioteknik inom de närmsta åren så är jag jätteglad att jag har utbildat mig! Jag har lärt mig otroligt mycket och fått en stor kunskapsbank och en väldigt bra back-up plan om hästeriet inte skulle funka!


Kommentarer
Postat av: Regina

2010-01-20 @ 09:18:31
Postat av: Regina

Vad maffig Bettan är! Snygg väst ; )



Vi kommer och tränar snart.



Kram Regina och Aksel

2010-01-20 @ 09:21:02
Postat av: Jessica

Vilken fantastisk häst! Superfin!

2010-01-21 @ 10:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0