Löpande hanhundar, eller just det, det är Bettan som löper


Bettan löper så hanhundarna hänger som ett pärlband efter henne. När jag skulle ut på ridtur härom dagen så fick jag med mig fyra hundar. jag satt och skattade för mig själv, jag och Vilja behövde inte känna oss ensamna. Det brukar följa med en, två eller möjligen tre hundar, men den här gången följde Max, en rodesian ridgeback med för att uppvakta Bettan. I morse stod han grensle över en forster som bor här, den låg verkligen på rygg under honom. Max tyckte att han kom för nära Bettan, men medan de gjorde upp så sprang Bettan långt därifrån.

Den här vintern har det gått att rida ut mycket. Det går en grusväg bort från Segersta som är perfekt att rida på nu när den är snötäckt. Jättebra underlag för hästarna.




Jag i sadelkammaren                                   Foto: Göran K Josefsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0