Fredag


Idag har det varit en ganska vanlig fredag vilket betyder upp vid sju, vara i stallet halv åtta, kvart i åtta, släppa ut, mocka, rida Liza som var jätteduktig idag och gjorde sju byten i varje, piaff och passage. Passagen börjar gå lättare. Vilja fick gå ute på den fantastiska vägen som jag skrev om i senaste inlägget. Idag var det verkligen fantastiskt, lite nysnö och sol och Vilja piaffade, passagade och gjorde tolv byten i varje fastän jag bara bad om ett singelbyte, hihi. Det var härligt! Sedan red jag Worka, saluhästen, och han blir finare och finare för varje dag. Och så blir det av någon konstig anledning alltid lite städning, det kan bero på att jag bara slänger alla grejer i gången när jag har ridit. Efter det tog jag lite lunch och åkte sedan bort till Cilla och Ulf. Det brukar bli en fika när jag kommer till Cilla och Ulf på fredagarna, så även idag. Hästarna gick bra även här. Cilla red lite lektion på Bettan som gick som tåget! När jag åkte hemåt messade Maria och frågade om jag ville komma in till flygeln och äta middag (också vanligt förekommande på fredagar) och det ville jag ju såklart. Sedan var jag uppe en sväng på Qvadratens första möte, en ungdomssatsning som kommer att bli helt unik!

Imorgon bär det av mot skåne. Jag ska åka ner och titta på lite hästar. Jag ska försöka åka vid sex, halv sju. Puh, jag tycker inte om att gå upp så tidigt. Men det blir nog en väldigt bra dag!
Och så följer jag med spänning min lilla hemlighet den här helgen ;)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Mindy

Härligt gumman.. Kör försiktigt och hör av dig!! 21-22/2 jobba jag så klart men jag har lite andra datum! Kram och Puss

2010-01-29 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0