Avsutten träff med landslagstruppen



I helgen har det varit avsutten träff med landslagstruppen. Det började med en lunch på K1 i Stockholm, därefter fick vi en visning av stallarna, veterinäravdelning, smedja, sadelkammare mm.


Ett av stallen på K1

Sedan hade vi möten och diskussionsgrupper på eftermiddagen. Dagen avslutades med trerätters middag på Glory hits med en fantastisk 70-talsshow! Sedan dansades det förstås endel efter det.


Caroline Bonde och Kristian von Krusenstierna, Glory hits-showen i bakgrunden.


En av de fantastiska servitörerna och showartiskterna. Bo Jenå i bakgrunden till vänster och Magdalena Skatt till höger om servitören.




Idag har vi haft föreläsning med ett företag som heter Heart math. Det var mycket intressant och handlade framför allt om att kontrollera sin stress och obalans med andningen. Andningsrytmen och hjärtslagen styr många andra funtioner i kroppen. Snabb hjärtrytm leder till stress och utsöndring av stresshormonet kortisol. Höga nivåer av kortisol under längre tid ger sänkt immunförsvar och bryter ner kroppen. Det kan därför vara bra att kunna kontrollera sin stress och hjärtrytm. Vi gjorde ett mycket intressant test där man skulle koncentrera sig på andningen. Hjärtrytmen kom upp som en graf på en dator. Jag hade väldigt bra rytm tills jag blev störd av yttre faktorer och trots att jag försökte fokusera var det inte förrän ledaren sa till mig att koncentrera mig på andningen som jag kom tillbaka till rätt hjärtrytm. Att komma till ett positivt tillstånd var också i fokus i Heart maths föreläsning.


Magdalena Skatt och Anna Haag ser väldigt positiva och glada ut!



Hannah var här och tränade med Monnet idag och hennes snälla pappa hade fixat en Mountain Works-jacka till mig, UNDERBART!!!!  I en härlig brun färg, jag älskar ju brunt!





Nu har jag ont i halsen och känner mig lite sjuk, hoppas inte att det blir värre. 














Kommentarer
Postat av: evamarie

Åh verkar spännande det där med andningen tycker jag.

Jackan va skitsnygg,brunt e snyggt det.

Ha det gött å bli inte sjuk!

2010-01-13 @ 00:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0