Onsdag- träningsdag


Onsdagar har jag träningar hos Åsa Lundemo. Då rider jag hästarna på Segersta på förmiddagen och hinner inte bort till gänget på Sista. Idag var Sandra (Workas ägarinna) och Pamela (som har ridsportbutiken i Kungsängen) på besök. Worka skötte sig alldeles utmärkt, men han är ju så duktig så jag är inte förvånad. Vilja var jätteduktig med sitt piaff-passagejobb men lite vimsig i bytena i varje. Carran jobbar på sina byten. Liza tog det lugnt idag hon var så duktig igår!

Bettan löper så Max är efter henne som en jäkla psykopat, öppnar dörrar och tar sig in i stallet, flåsar och springer efter henne. När jag har stängt inne Bettan hänger han efter mig i stället och när jag åker från Segersta får jag åka i ilfart för att han inte ska hinna med, för han kutar efter bilen.

Jag och Bettan har ett pärlband av hundar efter oss. Max för att Bettan löper och Majorens (bor i torpet på Segersta) hund av samma anledning, Madonna för att hon vill leka med Bettan och Molly för att hon också vill vara med. Och jag får alla efter mig eftersom Bettan hänger efter mig.

Stona brunstar också så jag har ett jädra sjå att placera hästarna rätt i hagarna och ändra och dona när jag tar in eller släpper ut någon. Det måste vara så att det börjar bli vår, alla dessa vårkänslor.

Efter förmiddagen på Segersta åkte jag till Gabbi och red Wellington och sedan hade jag träningar hos Åsa.


Igår gjorde jag en tokig sak. Jag, Mads, Malin, Moa och Martina var och åt lunch på Skolasta. Malin hällde mjölk i Mads coca-cola och Mads fyllde på med vitlöksdressing. Jag skulle få 200 kr om jag drack upp det. Vad tror ni? Klart att jag drack upp det! :) Gav bra energi för resten av dagen och det var faktiskt inte så förfärligt, smakade mest cola med en eftersmak av vitlök och jag som är lite överkänslig mot vitlök...

Tack Mariah för alla gulliga kommentarer. Hon var verkligen fin, lilla Rutan!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Gillar du hästar? - Kika gärna in på min blogg då.

Bloggen är Sveriges tredje största hästblogg och har läsare från många olika länder.



Kika gärna in och kolla om du också gillar den!



PS. Om du gillar smycken så missa inte tävlingen jag har på bloggen. Där kan du vinna ett fint smyckes-kit från självaste Tiffany & Co.

2010-02-12 @ 14:48:18
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: tove

Hej!

Jag måste säga att jag tycker din blogg är jätte kul och inspirerar mig i min egen ridning. Tack för kul läsning och fina filmer.

Mvh Tove

2010-02-12 @ 17:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0