Min pärla!


Liza gick så fantstiskt bra idag. Hon var en fröjd att rida från första sekund när jag tog tyglarna. Förutom alla andra grejer som hon är bra på så gjorde hon 7 byten i varje och var jätteduktig i piaff-passagearbetet. Hon gör bättre byten i vartannat och varje än hon gör 3:or och 4:or.

Vilja var också duktig och hon piaffar ju så hemskt gärna så hon vill nästan inte göra något annat.

Workano fick trava lite kavaletti och hoppa några skutt, det verkade som att han tyckte att det var väldigt kul.

Hos Cilla och Ulf skötte sig Rutan och Nicole (som ju faktiskt är halvsyskon, båda är efter Rubinrot) exemplariskt. Båda var riktigt fina i kontakten. De är sex år båda två och ligger på ungefär samma utbildningsnivå. De fick öva skritt-galoppövergångar, förvända galopper, öppnor och skänkelvikningar.

Bettan gjorde några byten i början som var bra, sen trasslade det ihop sig och blev lite knasbyten.

Flying Heart(den nya hästen) fick jobba ett lite längre pass idag med sidförflyttning och komma in mellan hand och skänkel. Jag jobbade endel på att han ska komma tillbaka lite mer i galoppen också. Han har vääääldigt stor galopp.

Nu ska jag ut och ha en lektion, sen ska jag sooooooooova!!!!!!

Kommentarer
Postat av: maria.

Jag tänkte fråga lite saker vad har du för stövlar när du tävlar? och hur putsar du upp din utrustning bäst ?:D

2010-02-03 @ 10:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0