Livet med hästar är inte bara guld och gröna skogar


Jag har fått köldeksem. Det är bölder som man som ryttare kan få på låren. Jag har aldrig fått det innan, men jag
har hört folk i Tyskland som har fått det. Det ser förjäkligt ut och det kliar något så fruktansvärt när man kommer in i värme igen. Stackars Felicia, när jag och Felicia sitter i bilen mellan Segersta och Sista sitter jag och beklagar mig, kliar, gnyr och skrubbar som om någon hade lagt klipulver i mina byxor. Varning för känsliga läsare, nedan kommer en hemsk bild!!! Nu tycker jag i och för sig att de ser ännu värre ut i verkligheten, området där det är som värst buktar ut ca en centimeter från låret. Sedan ser förstås mina ben snyggare ut i verkligheten ;)





Idag har jag varit och köpt långkalsonger och hydrokortisonsalva. Jag kanske får skylla mig själv för jag har varken haft långkalsoner eller fodrade vinterridbyxer, jag har hela tiden tänkt att köldknäppen snart är över, men nej...


Kommentarer
Postat av: Ulla

Otäckt. Jag har själv fått obehagliga bulor på låren, fast de är inte röda och jag trodde att de mest berodde på att jag käkar semlor inte bara på tisdagarna, tar två om dagen...

2010-02-26 @ 09:25:19
Postat av: paula

passa dig, vänta bara tills de blir blå och du tappar känslen. det finns nånsorts natrium tabletter och salva som man kan använda, hudläkaren här i tyskland tyckte inte att kortison var bra, kommer inte ihåg varför... han sa oxå att de försvinner när man får barn, har ngt med hormonerna att göra. så det e bara att leta reda på jihde och ställa lite krav!

2010-03-06 @ 16:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0