Kära mamma!


Idag har min kära mamma varit här, ja även igår. Det är så trevligt när min mamma är här, och det är framför allt väldigt bra för det är enda gången jag städar i min lägenhet och det behövs verkligen. Så mamma, kom hit oftare!

Men det finns fler fördelar med att ha mamma här, hon tittar på hästarna när jag rider och hon har ju följt mina hästar sedan jag fick dem, Vilja för nästan sex och ett halvt år sedan och Liza för fyra år sedan. Idag var Vilja lite lugnare och liza var om än ännu finare än igår. Dessvärre tog batteriet i ameran slut innan Liza hann till sitt piaff- passagearbete. Hon har blivit så mycket bättre och starkare i både sin piaff och passage så det var synd att det inte kom med.

Här kommer några filmsnuttar, det har kommit med lite reklam för Horze, mamma har även filmat underlaget för att visa hur bra det är på Segersta. Mamma har även tagit inspiration av Lars von Triers och hans dogmafilmning. Näedå, det är faktiskt kameran som är väldigt känslig för skak.








Efter att jag hade ridit gänget på Segersta gick jag och Felicia till flygeln och fick en härlig lunch av "Flying Mary" (Maria i flygeln) sedan åkte vi till Sista och red lite där. Det blev lite filmning av Tic Tac som åker mot Halmstad imorgon. Nicole fick jogga lite lätt idag eftersom hon är nyvaccinerad. Bettan tränade sitt LA:6-program som hon ska tävla till helgen och på Darcia fick jag några varv i riktigt härlig trav. Darcia kom förra veckan och är ett väldigt hett sto efter Danone- Don Schuffro. Jag tycker väldigt mycket om henne hon är en häst helt i min smak. Het och ambitiös!

Dagen avslutades med en lektion för Flying Mary och ännu en måltid i flygeln, mycket trevligt!


Kommentarer
Postat av: Regina

Hej Jeanna,



du har verkligen två superfina hästar! Mycket beror nog på att de har en så duktig ryttare =) Kul att Vilja är igång igen. Ska försöka komma och titta i helgen på dig och Bettan, det är ju i mina trakter... Ha det så bra!



//Regina

2010-02-23 @ 12:52:09
Postat av: mamma

ang min filmteknik: jag frös (minus 20 gr ute)om händerna. Det var en vanlig stillbildskamera! som dessutom blinkade och pep varningar stup i ett. Jaja, fnys. Jag tycker pållarna gör bra ifrån sig!! Ha det gott hälsa Felicia. Mamma.

2010-02-23 @ 15:29:00
Postat av: Erika Eirefelt

Hej Jeanna! Håller på att flytta och hittade i gömmorna ett gammalt vykort från Ponnydressyrringen på mig och Dacke (Dark Angel), som du och din mamma skickade till mig. Var bara tvungen att skriva en kommentar. Det var tider det =) Följer din blogg och det är så kul att läsa om dig och hästarna. Hoppas du får ett riktigt bra 2010.



Hälsn Erika

2010-02-23 @ 21:25:04
Postat av: Anonym

vad är darcia för häst ?är hon till försäljing eller ska du ha henne själv ??

2010-02-23 @ 22:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0