Clinic med Patrik Kittel


Det var en väldigt bra clinic. Först red Ida Kornhall och Amanda Eklund på sina hästar, sedan red Patrik Siv Birgerssons Lilla A och efter den red han Magdalena Skatts Zorino. Zorino var väldigt kul att se eftersom jag har sett honom mycket tidigare då jag stod uppstallad hos Magdalena.

Patrik var väldigt glad och positiv och poängterade att det är viktigt att hästarna tycker att det är roligt. En häst kan inte gå bra i Grand Prix om den inte själv vill göra det. Han var väldigt noggrann med att hästen måste gå fram för skänkeln men även stanna för förhållning, men han använde faktiskt framför allt rösten för att bromsa. Smart eftersom man då inte behöver dra dem så mycket i munnen. Något mer som han poängterade var att dressyrhästar måste lära sig att det är lite stoj och stim runt om kring dem. Hästen ska ha sådant förtroende för sin ryttare att den inte bryr sig om saker runt omkring, men den måste såklart vänja sig också.

Patrik var väldigt rolig och relaxed och det som var trevligt tycker jag var att han kunde erkänna saker han inte var bra på, byten till exempel, jag tycker i och för sig att han var bra på det, men ändå.

Jag och Cilla har varit ute och ridit idag och jag har faktiskt fått lite färg i ansiktet, det var jätte soligt och skönt på förmiddagen!

Glad påsk på er alla härliga läsare!!!


Kommentarer
Postat av: Hästwebben

Vi på Hästwebben har precis publicerat en artikel innehållandes 10 länktips till hästbloggar som vi tycker är intressanta och läsvärda. Där finns din blogg med Jeanna!

Hästwebben är en ny hästportal på nätet som dels utgörs av en sökmotor som bara innehåller hästrelaterade hemsidor men också av en blogg som fungerar som en guide till hästvärlden på internet! Besök Hästwebben på www.hastwebben.se!

2010-04-08 @ 11:39:06
URL: http://www.hastwebben.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0