Tävling och träningstips


Oj, oj nu var det länge sedan jag skrev, men jag får skylla på att jag skriver på mitt exjobb istället. Idag börjar tävlingarna på Djursholm och jag startar sist i dagens klass vilket innebär att jag startar 20 över 10 ikväll. Jag kommer vara hemma mitt i natten igen och sen upp och starta tidigt imorgon igen. Så här laddar Vilja upp inför sin start ikväll.


Massor av klöver, hoppas att hon fick i sig en och annan fyrklöver.

Haha, Cilla som rider Hästbettan var här och tränade idag. Hon behöver ha lite mer krut i benmusklerna så Ulf, hennes man, tyckte att hon skulle börja träna på gym. Men det menar Cilla, som är har egen tandläkarmottaging och fyra hästar, på att hon inte har tid med. Så jag kom på en liten övning som Cilla kan göra för att få starkare ben utan att det behöver ta någon extra tid och det tyckte Ulf att jag skulle lägga upp på bloggen så här kommer det:

Har man dåligt med tid och inte hinner gå till gymmet så får man träna hemma under tiden man gör annat. Tex kan man göra djupa knäböj under tiden man duschar. Man hinner nog med en 40-60 stycken beroende på hur länge man duschar.
Det här tyckte de var väldigt rolig, speciellt eftersom jag gjorde en illustration på hur man skulle göra när man schamponerade in håret och gjorde knäböj samtidigt. Sen kan man dansa eller göra boxningshopp samtidigt som man borstar tänderna. Fast det är inte bra om det blir så jobbigt att man inte kan andas med näsan (eller är förkyld) för då sprutar tandkämen ut ur munnen.

Japp, det var dagens träningstips, ska fundera på fler :) Just det om man av en händelse skulle titta på TV, händer ju ibland, så kan man göra situps framför TV´n. Nu ska jag inte påstå att jag utför de här övningarna, situpsen gör jag ibland.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Vilken trevlig blogg du har...Lycka till på tävlingen, det kallar jag uppladdning för Vilja....

2009-09-19 @ 11:29:09
Postat av: Mindy

Hej!! hahaha kan se framför mig när du gör din demostration..jätte skoj..och smart.. LYCKA TILL i helgen nu.. Vi ska väl komma och träna snart!! Stor Kram Mindy

2009-09-19 @ 19:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0