En historia om Vilja


Tidig lunch idag, sen ska jag åka med Carea och träna för Tinne. Jag har besiktigat lastbilen på morgonen, jag fick den lagad av Piotrek här på gården igår, vilken tur!!! Den gick igenom felfritt förutom en lampa som lyser upp registeringsskylten, haha, det var verkligen det lilla i sammanhanget.

Vilja har jobbat här på morgonen och kändes jättefin!!! 9 byten i varje och riktigt bra piaff. Passagen jobbar vi på, men den var ganska bra idag.

Jag har fått ett mail på facebook från Malin Hansson som jobbade på Stall Katalei när Vilja var liten. Stall Katalei är ju egentligen ett hoppstall, men Leif Lundqvist som äger stallet hade sagt redan när Vilja var liten att det skulle bli en dressyrhäst. Han brukar säga att han föder upp en dressyrhäst vart tredje år.

Malin berättade att när Vilja var ett år och hon skulle leda ut henne i hagen hade Vilja dragit iväg och Malins sövlar satt fast i leran så hon for efter i strumplästen. Det verkar som att Vilja var bestämd redan då. Nu är hon snäll att leda ut i hagen men hon bestämmer hur saker ska gå till i stallet, hon är ju stallets drottning, hon öppnar tex dörren in till foderkammaren när det är dags för fodring.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag bor granne med stall katalei och har själv ridit dressyr.. Jag red vilja när hon var yngre och gud vilken drömhäst hon var redan på den tiden!!! Helt fantastisk!

2009-10-09 @ 10:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0