Trollkarlen från Etteln!



Trollkarlen från Etteln, det är Hubertus det. Han har verkligen trollat med Lizas piaff och byten! Jennie tycker att han trollar med det mesta.
Birgit, en dam i stallet(som jag måste prata tyska med, för hon kan inte prata engelska vilket är jättebra) kom in igår och sa, vilka fantastiska byten Liza gör! Jag blev jätteförvånad eftersom jag har haft svårt för dem. Men i och med att dem har blivit rakare, har gesten i frambenet kommit mer uppåt, framåt istället för åt sidan vilket har gjort att de har blivit väldigt uttrycksfulla. Sen kan hon ibland bli lite kort bak, men idag var nästan alla byten riktigt bra! Det jag har fått kämpa med är att inte slänga fram nya innerskänkeln när jag byter. Den skjuter jag fram som en projektil varenda gång jag ska byta, framför allt till höger. Högerbytet har varit svårare och detta har kommit som en liten hjälpmekanism. Tinne brukar säga till mig om det, men här har jag någon som tjatar varje dag om det och det hjälper!


Idag har jag och Jennie flängt som dårar fram och tillbaka för att försöka få ordning på gästlicenserna så att vi kan tävla till helgen.

Så här gick det till när vi skulle fixa våra gästlicenser:

Först ringde vi tyska förbundet, blev omkopplade fyra gånger, så jag fick upprepa precis samma sak fyra gånger. Hos sista damen kom vi fram till att tillåtelsen från svenska förbundet hade kommit, men det fanns inga licenserna. Jaha, hur gör man då? Jo de skulle maila formulär till oss och sen skulle vi fylla i och skicka tillbaka. Så vi for hem till rummet för att kolla mailen och det hade kommit, men det krävdes en underskrift så vi var tvungna att hitta en skivare, vi tänkte åka till ett internetcafé i Mönkelohe men när vi kom till Hubertus för att kolla träningstiderna och han fick höra att licenserna inte var klara skickade han oss bums in till hans fru Doris som skulle hjälpa oss. Men skrivaren fungerade inte så efter att ha spenderat en halvtimme på att försöka skriva ut på två olika datorer så bestämde vi att det var nog lika bra att åka till Mönkelohe och skriva ut där. Där skrev vi ut och fyllde sedan i formulären för att faxa iväg dem från Doris. Men Doris var inte hemma så vi får försöka få iväg dem imorgon istället. Hoppas att vi får ordning på det, vi har bara oss själva att skylla för att vi inte har tagit tag i det tidigare.

På vägen hem efter träningarna skulle vi köpa en pizza, men vi har inte tagit ut pengar på ett tag och har skramlat ihop mynt till det vi har behövt köpa (vi känner oss som två fattiglappar). Nu hade vi bara 3,36 EURO efter att ha letat i alla fickor och alla små vrår i lastbilen. Den billigaste pizzan kostar 3,50. Vi frågade om vi kunde få betala resten nästa gång vi kom dit(eftersom vi äter lunch där ibland). Vi fick ta hela pizzan på krita och en till om vi hade velat det. Gulligt!

Idag är herrkören igång och sjunger på Rustemeier igen, de måste haft ledigt förra veckan.

Ja, så här lever vi livet i Etteln!


Kommentarer
Postat av: Carina

Vilket härligt hästliv ni lever:)

Följer din blogg varje dag!

/ Carina

2009-10-28 @ 07:17:06
Postat av: mamma

Vilken vacker bild! och vilket kul liv ni verkar ha därnere! Jättespännande att följa bloggen.

Bettan jagar katter efter bästa förmåga och tillfälle, i Vikingstad. Det funkar super med hennes dagmamma, som kommer varje morgon och har hand om henne tills jag kommer hem från jobbet. Antibiotikabehandlingen av hennes öron har gett resultat - hon kliar sig numer aldrig i öronen. Chipmärkt och påbörjad rabiesvaccinering - hon kanske skall stanna hos oss (skojar).Hon hälsar voff voff! Mamma.

2009-10-28 @ 19:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0