Träningar


Idag har jag tränat båda hästarna.
Det har gått riktigt bra. Jag började med Vilja, hon går och gnäggar efter Liza hela tiden så jag trodde att det inte skulle gå att träna alls, men det gick ju till och med bra, hon glömmer det lite när man är igång och jobbar, men så fort hon får skritta eller blir lite okoncentrerad gnäggar hon. Hon har blivit som en skitjobbig hingst. Efter hennes träning ställde jag henne i ett annat stall för att se om det blir bättre. Hon gnäggar ungefär en gång i minuten för att se om Liza svarar, och dessvärre gör hon ju det ibland.

Liza gnäggar inte när man rider henne i alla fall men hon var väldigt spänd i början, hon är inte van vid att det är så många hästar i ridhuset samtidigt. Men hon var jätteduktig idag. Gjorde alla grejer bra fram till piaffen (Det vill säga galoppslutor, piruetter, serier, travöppnor och travslutor) då hon började panika lite. Men jag fick väldigt bra hjälp med det. I passagen var hon superaktiv men hängde inte riktigt i luften. Jag tror det kommer, hon är lite för mycket inne på piaffen just nu. Det var i alla fall jättebra träning, såklart!!

Kommentarer
Postat av: åsa

Rasande kul och trevlig att följa dig och dina prinsessor på bloggen. Kollar bl.a. med spänning om det kanske dyker upp något bra "häng"tips i passageträningen. Ser redan fram emot när du kommer hem och trimmar oss igen! F.ö. låter det klokt att skippa frikadellerna.

Ha det riktigt gott/åsa

2009-10-07 @ 14:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0