Snirk


Idag har vi tränat, klippt varandras hår, handlat, ätit lunch på Milano och det vanliga, mockat, promenerat, putsat mm. Det låter kanske konstigt, men dagarna rusar iväg.

En liten konversation från dagen:
Jag berättade något om Snirk(Jennies 5-åring) för Marcus.

Marcus: Vad heter han?
Jag: Snirk
Marcus: Va?
Jag: Snirk. Men han kallas bara det.
Marcus: Varför då?
Jag: För att han kan vrida halsen så konstigt.
Marcus: Vad heter han egentligen?
Jag: Silicon Valley, eller Sirikon Valley. Fast jag tror det är Silicon Valley.
Marcus: Vad är Valley?
Jag: En dal, som här eller du vet, mellan två berg.
Marcus: Silicon, som i Boobies?
Jag: Haha, ja jag tror det. Han måste vara döpt efter en liten by i USA där alla har silikonbröst.

Marcus skrattade så att han höll på att trilla omkull.
Jag: Eller så är Silicon Valley en amerikansk såpopera.

Men det roligaste av allt är att han heter inte Silicon Valley. Jag var tvungen att fråga Jennie om han hette Sirikon eller Silicon Valley eftersom jag var lite osäker. Och då skattade hon och sa att han heter Zircoon Spring Flower. Men det ska vi inte berätta för Marcus.


Silicon Valley


Marcus


Middag hos Marcus och Oliver lördag kväll. Marcus till vänster, Oliver till höger Jennie till vänster om Marcus.

Jag och Jennie stod för efterrätten och skulle göra kladdkaka. Vi hittade inte ingredienser på Lidl så vi köpte en chokladkaksmix och tänkte att den skulle bli kladdig om vi hade i lite extra smör och lät den stå lite kortare i ugnen, den blev kladdig men smakade dessvärre inte som kladdkaka. Vi hade dessutom glömt vispgrädden hemma i vårt "kylskåp". Vi smusslade med att det var en kakmix men glömde kartongerna där så det har de nog märkt att det var ;)
Det var i alla fall en jättetrevlig kväll!!!


Jag och Marcus hund Hugo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0