Pling, hundarnas Marilyn Monroe!


Stackars, stackars Jennie. I söndags hände en fruktansvärd, otroligt tragisk olycka. Pling, Jennie Larssons söta lilla hund blev ihjälsparkad av en häst. Jag ser hennes pigga lilla ansikte och utstående håriga öron framför mig. Så glad och livlig. Bettans bästa kompis och Jennie och Fabrice ögonsten finns inte mer





Jennie var jätteledsen och hade gråtit hela vägen från skåne ner hit. Men vi har faktiskt börjat titta på en ny hund till Jennie, det måste hon ha. Jag tycker att hon ska ha den här. Jag skrattde så att jag höll på att kikna när jag såg den.



Men det är klart att det är inget som går upp mot Pling.
Ilona, på Lövsta, sade några kloka ord om Pling:

Pling föddes som en stjärna och levde som en stjärna, det var aldrig tänkt att hon skulle bli gammal, hon var hundarnas Marilyn Monroe!

Rest in peace Pling!


Nu har Jennie tingat den här:





Både jag och Jennie har tränat idag och det har gått väldigt bra. Jennie var supernöjd med träningen, men påstår att hon kände sig som en nybörjare för att hon fick sitta och öva på att rida på 20 metersvolt utan att bakdelen for åt ena eller andra hållet, vilket hon tyckte var suveränt!!! Jag tror Hubertus tycker väldigt mycket om Musse (Monsieur Höjris). Han är en häst helt och hållet i Hubertus smak. Otroligt schwungfull trav med den rätta Hubertussvingen och stor, mjuk och elastisk galopp. En drömhäst!
Liza har börjat piaffa utan att panika, backa eller hoppa in i väggen. Nu svänger hon bara lite, men trampar ganska fint och schwungigt.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo men är inte Musse lite lik Donelly egentligen? Eller är det bara färgen och bläsen jag tänker på.



Tråkigt med hunden, men den nya ser ju jättegullig ut!



Jag är så avis på er :) vill också träna!!!



Hoppas ni har det bra (dumt påstående, klart ni har) och blogga mera!



kram L


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0