Helt otroligt!!!



Carran blev 2:a i Breeders Trophy(för svenskfödda hästar) och 3:a i det öppna championatet.
Hon var faktiskt lite trött när det väl började närma sig start. Hon stod alldeles stilla när jag flätade henne(oroväckande) och jag kände det redan första travstegen och än mer inne på banan. Men hon skötte sig jättebra ändå! Hon fick lite kritik för att hon inte var lika aktiv bak som hon var fram och det tror jag berodde på denna lilla trötthet. Galoppen var däremot  mycket bättre i finalen än i semifinalen. Jag hade henne högre i form och fick riktigt bra längningar. Hon fick jättefina omdömmen. Domarna tyckte han hon hade utrycksfulla framben, lätt för att samla sig och mycket god framtidspotential! Jag kommer inte exakt ihåg delpoängen men jag tror att hon hade 8,5 på trav, 8,6 på galopp och 7,7 på skritten. 8,5 på lösgjordhet och framtidspotential, vilket blev 83,6%. 0,2 %-enheter ifrån att vinna Breeders Trophy. Men det här var faktiskt oväntat så vi var så glada att vi inte visste vad vi skulle ta oss till!
Här kan man titta på ritten på equipes resultatsida:

http://www.equipe.nu/sv-SE/class_sections/3965/results#video

Viva la vida med Coldplay var verkligen Carrans låt den här dagen. När vi var på väg mot Flyinge spelades Darins cover av låten på radion. När jag red in på banan spelades Coldplays version, jag vet inte om den var bakgrundsmusik i hela traven, jag hör inte musiken när jag rider. Och sen när jag körde genom Danmark kom Coldplays version igen, då höjde jag volymen och satt och skrålade och blev nästan tårögd! Den är så pampig!

Här kan man lyssna på den:
http://www.youtube.com/watch?v=-9tgyQriews&feature=related
Huuu, jag ryser :)

Efter en liten presskonferans kastade jag mig iväg mot Tyskland och Anna-Britta och Pål mot Uppsala med duktiga, fantastiskt fina Carea!


På färjan Rödby-Puttgarden.

Jag kom till Fleyenhof vid 1 i natt och sov i min lilla lastbil, när jag kom till Gasthauset i morse sa de att de kunde ju lagt ut nyckeln, eller om de hade gjort, det det förstod jag inte riktigt. Men det gick bra att sova i lastbilen, jag hittade en fölängningssladd så att jag kunde ha en fläkt på inne i lastbilen, men det var på tok för varmt när jag skulle sova så jag satte ner den nästan på 0. Det var inte lika varmt i morse... Men det var ganska varmt under täcket så jag ville inte ens ta mig ner på golvet för att sätta på fläkten igen.

I morse hälsade jag på hästarna, Bianca var ute och gick med Liza så jag stod en lång stund och gosade med Vilja och gick sedan på promenad med henne.

Imorgon kommer Jennie Larsson ner och ska träna. Det ska bli jättekul!!!

Min mobil ville inte ta emot fler meddelanden igår och det går inte att radera meddelanden heller. Så om det är någon som har skrivit  och inte fått svar så kan det på det.

Måste kommentera en grej angående 4-årsfinalen. Jag tycker att Anna Blomgren gjorde ett superbra jobb som testryttare. Hon red mjukt och fint, hästarna kom till sin rätt, hon gav tydliga bra kommentarer och vågade använda skalan. Hon delade ut två 9:or varav en var till den fantastiska Deja som vann 4-års championatet, den andra tror jag var till Robbie Williams, om jag inte minns fel, också en fantastisk häst!

Det var en superkul vecka i Flyinge. Tusen, tusen tack Carina och Christian för er stora gästvänlighet och för att ni inte slängde ut oss när vi malde på om vår superduktiga, fina Carea.




Kommentarer
Postat av: Regina

Supergrattis!!! =)

2009-10-19 @ 11:22:49
Postat av: åsa

Massor av gratulationer till Carran, Anna-Britta och Jenna! Helt fantastiskt!

2009-10-19 @ 12:57:58
Postat av: Maria

Börjar ju bli tjatigt att gratta dig hela tiden ;) Men shit vad bra du är! Och Carran så klart. Grattis, grattis, grattis!!! Och kom hem snart.

Kram/M

2009-10-19 @ 13:22:08
Postat av: Dag

Jeanna som i stjärna var det va?? :-)

Du är grym! Grattis!

2009-10-19 @ 13:50:49
Postat av: Anonym

2009-10-19 @ 15:06:52
Postat av: Amanda

Grattis, grattis, grattis! Duktiga duktiga Jeanna och Carran :D Ge henne en morot från mig :) Du får hälsa alla på segersta :)



/Amanda

2009-10-19 @ 18:45:02
Postat av: Micaela

Hej!

Måste bara börja med att säga grattis!

Snubblade över den här bloggen för några veckor sedan och jag kan verkligen inte sluta läsa!

Lycka till i framtiden

/Micaela

2009-10-19 @ 21:10:28
URL: http://janatuinen.blogg.se/
Postat av: Mindy

GRATTIS!!! Fan vad kul weeiiii du e Grym...!!stora kramar!! P.S Kom hem snart så vi får komma och träna..Pussa brudarna från mig! D.S

2009-10-19 @ 23:34:06
Postat av: Carina

Supergrattis! Så roligt att det gick så bra! Och det var mycket trevligt att ha er här!

Kram CA

2009-10-20 @ 23:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0