Hubertus 50 år, Hertzligen glückwunsch!


Idag blir det ett bildgalleri, dessvärre har jag inte fått laddaren till min kamera på posten än, men den kommer, då blir det lite bättre bilder.

Hubertus fyller 50 år idag. Egentligen skulle det firats med en stor fest på lördag, men Hubertus mor gick tragiskt nog bort för några veckor sedan och med anledning av detta ställdes festen in.

När jag var på Inter Sport innan jag åkte till Tyskland hittade jag en väldigt rolig mössa som jag sedan ångrade att jag inte köpte. Den är virkad och har en svensk flagga och viking på sig. Modellen heter Jerk och märket Kask. När jag sedan var på väg ner till Tyskland pratade jag med Bo Jenå som berättade att Hubertus fyller 50 den 8 oktober. Efter samtalet om jag genast att tänka på vikingamössan. Jag ringde mamma och pappa som skyndade sig iväg till Inter Sport i Linköping för att se om mössan fanns där. Efterom jag tyckte så mycket om den själv så bad jag dem köpa två stycken, men nu fanns den dessvärre inte där men de tipsade däremot om att man kunde beställa den på iceman.com så när jag var framme i Tyskland gick jag in där och beställde två mössor. Jag skrev att det var bråttom och att den skulle ges som present till vår svenska landslagstränare i dressyr. Och idag när jag kom till rummet efter träningen så hade mässorna kommit med posten! Jag tog med den till stallet men Hubertus hade träning och kunder så jag ville inte störa och tänkte att jag kan ge den på träningen imorgon istället. Jag gav mig iväg till ridsporbutiken här i närheten för att köpa träns åt Carran (bild nedan). Sedan gick jag ut med Vilja en sväng och när jag kom tillbaka, tänk så passande, så stod alla i stallet och drack lite sekt och åt kaka och ropade att jag skulle komma. Jag skyndade mig in med Vilja och tog med mössan och överlämnade den till Hubertus med några ord om att den kunde vara bra att ha när han kommer till Sverige och tränar mitt i kalla vintern.




Vikingamössan



Hubertus med Vikingamössan


Carran behöver ett nytt träns inför 5-årschampionatet i Flyinge. Jag har varit på Franke som ligger väldigt nära Fleyenhof. Efter mycket funderingar fram och tillbaka valde jag ett Passierträns, men jag var tvungen att pimpa upp det lite med ett annat pannband. Det som var på var inte så fint. Här är i alla fall det upp-pimpade tränset. Jag tror att det kommer att bli jättefint på henne!



Carrans nya träns


Liza har tagit det lite lugnt idag men Vilja var jätteduktig, så här bra har hon inte gått på hela året. 9 fina byten i varje och passage-piaff övergångarna var bra. Jag är väldigt nöjd med passagen även om den ska bli ännu mer häng i. Hubertus säger att vi ska låta det ta tid, det är ingen vi bara kan klämma i henne, det handlar om att hon måste bli loss och avslappnad i passagen. Det har han helt rätt i, men jag såg lite i spegeln och den var mycket bättre än vad den har varit innan! :)


Vilja får sola lite solarium efter träningen.


Liza med grön tunga.
Näe då, det är ett päron. Den stora porten till ridhuset står öppen så att man ser ut mot stallarna och inte förrän idag såg jag när jag red att det finns ett päronträd intill ett av stallen. Senare när jag gick mellan stallarna såg jag Marcus hoppa efter ett päron (hur han nu kan behöva hoppa för att nå det förstår jag inte eftersom han är hur lång som helst), när han hade fått tag på ett föll det 10 till ner på honom vilket gjorde att han sprang därifrån med kutande rygg och vi båda gapskrattade! Sen kunde jag gå dit och skörda frukten, hehe!


Igår var det damkören som övade här på Rustemeier, idag är det herrkören... De stojjar och stampar så att det låter som en hel studentorkester.

Biss morgen, Tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0