Träning


Idag har prinsessorna gått riktigt bra båda två.

Vilja var mycket, mycket lugnare! Och riktigt, riktigt duktig! Vi fick visa våra byten i varje idag, inte igår för då gjorde hon inte 2:orna ordentligt, började byta i varje istället eller så gick inte hjälpen igenom, men idag gick 2:orna bättre och då fick vi göra i varje. Piaffen och passagen var också bra idag. Jag tycker att passagen har bivit bättre bara jag kommit ner hit (!). Men hon ska fortfarande hänga mer, eller ha mer tid i luften som Hubertus säger. Jag får göra förhållningar på yttertygeln och sen säger när jag ska ha henne kortare och långsammare. När jag har henne kortare blir hon ju lite långsammare, men blir hon för kort går hon in i piaffen. Övergång till piaff, piaffen och ur piaffen gjorde hon riktgtbra idag!

Liza var jätteduktig med sina bytesserier idag. Men som alltid så måste jag tänka på att hon inte får svänga över för mycket åt det nya hållet när jag byter. Piaffen har vi börjat angripa från ett annat håll än jag brukar göra, det gör henne såklart lite stressad, men det blir nog bra. Jag brukar göra det längst långsidan i vänster varv så att väggen stoppar upp henne lite när hon vill gå åt höger, men nu får jag göra det på en liten volt och kontrollera henne med skänklarna när hon svänger ut rumpan, eller med ställningen när det inte går med skänklarna. Det är bra för jag kommer nog att få bättre kontroll över henne även om det är svårt just nu för att svänger rumpan en åt höger, en åt vänster och lite bakåt ibland.

Sen har vi börjat prata lite om tävlingar, men det får jag återkomma till om det blir aktuellt :)

Just det på onsdagar tränar kören på Rustemeier så jag hör lite skönsjungande damer här i bakgunden medan jag tittar på tysk frågesport på TV.

Aufwiedersehen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0