Äntligen på väg


Idag har djävulen varit ute på de svenska vägarna. Jag och tanterna (Liza och Vilja) trotsade honom och färdades från Bålsta till Helsingborg. Han har i skepnad av vinden slitit och dragit i lastbilen, vattnet har forsat på vägarna så att man nästan trodde att man var ute till havs, eller på styx på väg till Hades. Det har varit helt galet. vad har jag gjort för att förtjana detta? ;)

Det har verkligen spöregnat och blåst hela vägen. Jag har suttit i åtta timmar och parerat ett slående skepp (liten överdift). När jag kom till mantorp där Bettan skulle överlämnas till mamma och pappa ser jag att fönstren till hästarna har varit halvöppna och Liza är jätteblöt i ansiktet. stackars, hon som har lite ögoninflammation dessutom. Nästa gång jag stannar, i Ljungby, upptäcker jag att de fortfarande är blöta och inser att det är några må ventiler i taket som är öppna. Till slut kom vi i alla fall fram till Team Piaff utanför Helsingborg och då tar stormen ny fart så när jag mockade ur lastbilen stod jag i en virvelvind av spån. Jag har spån i hela håret och på kläderna och en dusch kommer ag inte se förrän imorgon kväll.
Hästarna verkar trots allt må bra, de äter och dricker, magarna kurran och har normal temp. Jag har varit och köpten pizza och ska snart gosa ner mig här i lastbilen.

Jag är äntligen på väg mot Tyskland! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0