...


Idag har vi filmat våra träningar. Det är alltid jättebra att se sin ridning på film för man ser helheten på ett helt annat sätt än man gör i spegeln. Något jag blev väldigt positivt överraskad över var Lizas piaff, den kommer nog att bli jättefin. Hon gungar verkligen upp från marken. Den kändes också bättre idag, det var första gången jag kände att jag hade riktig kontroll över den. Jag har varit lite fundersam på varför Hubertus säger att jag ska flytta henne till höger för jag tycker att hon själv vänder åt höger medan han tycker att hon flyttar åt vänster. Men när jag sa det kom vi fram till att bakdelen flyttar hon åt vänster och framdelen åt höger och idag var första gången jag kände att jag kunde flytta bakdelen till höger och då hände något med piaffen, i positiv bemärkelse. Jag tycker att hon har piaffat ganska bra längst långsidan då jag har väggen som hjälp för att hon inte ska svänga till höger, men jag ser på filmen att nu är hon mycket kortare i kroppen i piaffen. När jag har kontroll på henne på volten kan jag börja flytta ut den på raka spår innanför väggen. Ett litet tips jag fick från Hubertus då är att börja med henne lite vinklad från det håll hon svänger så att hon har utrymme att flytta lite grann åt det hållet hon vill för att klara av piaffen. Men den kommer att bli riktigt fin!




Efter långpromenad, ridning, mockning, pyssel, putsning och klädtvättning var vi helt slut. Vi åkte till ett jättesött ställe som heter Bauenhofcafé och fikade på äppelkaka och voffla. Faaaaantastiskt gott!!!


I mitt kaffe var det en glad gubbe :)


Igår var vi och storhandlade så nu är kylskåpet nästan helt fullt

Ikväll ska vi på middag hos Marcus. Jag och Jennie ska stå för efterrätten och det blir en supersvensk jättekladdig kladdkaka med vispad grädde.

Kram från JJ








Svar på kommentar

Från mamma:
Grattis till nomineringen!!
Tänk att du var 0,2% från att bli uttagen till unghästtävling i Globen! Samtliga vinnare i unghäst-
championatet och i Breeders gick vidare till Globen.
Undras om de har reserver. Ha det gott båda två (alla fyra)!

Svar:
Jag och Carea är första reserv till Globen om någon av 5-åringarna inte skulle kunna gå. Ja, tänk, 0,2%. Och om det skulle bli så, inte hade man trott att det skulle vara Carran som skulle vara den första hästen att ta mig till Globen. Men det kanske hon blir även om det inte blir i år :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0