Brunch på Zacharias


Idag åkte vi direkt till stallet, utan att ha ätit frukost, för att sköta om hästarna, rida lite, ut och promenera och sedan äta en brunch på Zacharias.


Brunch på Zacharias




Zacharias är ett bageri och konditori med en liten livsmedelsavdelning. De har precis flyttat från ett jättelitet ställe till ett lite större ställe i "centrum" av Etteln (Etteln är superlitet). Igår skulle jag försöka få iväg en grej på posten, posten skulle hämtas 16:30 och jag var som vanligt ute i god tid, klockan var 16:26. Jag gick förstås till Zacharias, det är vår stadiga punkt i tillvaron här i Etteln. De hade frimärken, men inte frimärken för att skicka brev till Sverige. Men de pekade glatt ut stället snett över gatan till vänster. Jag hade åkt förbi där och det står Posterei på en skylt, men i skyltfönstret är det gardiner och lampor, det såg dessutom ut att vara stängt, men nu jag knallade snett över gatan till vänster och drog i dörren och det var öppet. Där möttes jag av en tjej som jag precis hade sett inne på Zacharias. Visst, de hade frimärken men inget kuvert så jag gick tillbaka till Zacharias men de hade inte heller kuvert. Jag försökte förklara att jag kan låna klister eller tejp så kan jag göra ett kuvert av lite papper som jag hade. Men det sa den ena damen att: Nej det går inte, det accepterar inte posten. Men stället snett över gatan till höger har kuvert, Electroclaes, de var precis här inne och köpte bröd!!! Så jag springer snett över gatan till höger, till Electroclaes och mycket riktigt, tjejen som jobbar där var precis inne på Zacharias. Där fick jag köpa kuvert. Jag hoppade in i bilen lade ner grejerna i kuvertet, klistrade på frimärket och kom på att fasen, jag har ju ingen penna, men jag tänkte ändå åka till rummet en sväng och hämta videokameran eftersom vi skulle iväg och prova en häst senare. Skrev på adressen och kastade mig iväg igen för att hinna se Jennie träna innan vi skulle iväg. Tro fasen inte att jag kommer ihåg att lägga brevet på lådan!!!! Hahaha!!!!

Någonting lärde jag mig i alla fall, kuvert heter på tyska briefumschlage.
Zacharias skulle ju kunna ta monopol vardagliga tjänster.


Så här ser man Jennie most of the time, i telefonen med Fabrice


Så här ser man mig most of the time, ätandes någonting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0