Namn


Vad kul, Johan Iversen har nämnt Carea i sin blogg på tidningen ridsports hemsida:

http://www.tidningenridsport.se/BlogArticle.aspx?m=46847&m1=46848&a=219460

Han har också föreslagit några namn på avkommor, och (haha) parkonstelationer, BenD-over tyckte jag var kul om att den danske dressyrryttaren Ben Jensen ska gifta sig med den amerikanske dressyrryttaren Robert Dover.


Jag satt i bilen i förrgår och funderade lite över vad mina hästars avkommor ska heta när/om de får några. Sådana funderingar kommer nog naturligt efter en sådan här vecka när man ser så mycket fina, potentiella unghästar, man blir lite sugen på att ta fram något själv.

Liza Minelli´s avkomma kan heta Licoriz (som lakrits på engelska men med annan stavning, då ska den förståss bli svart eller mörk, mörkbrun, och det kommer den att bli) om man inte ska fortsätta på temat från uppfödaren, Anki Karlsson, med artistnamn. Då skulle den ju kunna heta Britney Spears(tror jag förresten att ett halvsyskon till Liza heter) eller Pink kanske (Pink skulle ju funka om det var efter Pik Bube). Jag måste komma på något hingstnamn också, Marilyn Manson, Jocke Berg(haha), Franz Ferdinand. Det är ju lite inne med artistnamn, Robbie William tex. Eftersom jag är i Tyskland kom jag att tänka på NENA (som har gjort 99 luftballongs), det skulle också kunna vara fint. Ni får gärna komma med förslag :)

Viljas avkommor, Vilma eller Vilbur, ash de var inte så roliga, man kommer nog på något bra när man vet vad man ska betäcka med.

Ikväll kommer Jennie Larsson med två hästar. Det ska bli jättekul! Vi tränger ihop oss i mitt rum för det är helt fullt här på Rustemeier. Förra gången jag var nere var det knappt en enda gäst förutom jag och nu är det helt fullt, konstigt. Vi hade nog bott på samma rum i vilket fall, det blir ju billigare.

Ikväll kommer även Hubertus hem igen, han har varit i Flyinge och haft träningar.


Kommentarer
Postat av: Izabella

Hej Jeanna! Jättekul att läsa din blogg, och grattis till Breeders! Carea ser jättefin ut. Lycka till med träningen. Vi ses när du kommer till hagelstena igen! Kram Bella

2009-10-21 @ 17:27:12
Postat av: mamma

Ja grattis igen till er alla 3 - Carran du o AnnaBritta. Har sett klippet flera ggr. Alltså hennes form när hon kommer in på banan, wow. och fin sedan också. Nu skall jag ut o gå med Bettan. SMSar om Bettans äventyr hos djurklinik idag - vacc. mm. Kram mamma.

2009-10-21 @ 18:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0