Byten i gott och blandat


Hästarna har varit jätteduktiga idag, jag var lite slarvig i bytesserierna. Vilja börjar ju gärna byta i varje i vartannat serien, idag började den bra med sen var jag lite för snabb med skänkel och då började hon byta i varje, men hon gjorde faktiskt en bra serie i vartannat, annars får jag inte gå vidare och göra varje. Sen tror jag att jag inte samlade ihop henne tillräckligt inför serien i varje för jag fick några missar i början. I förrgår gjorde hon ju 9 så fina byten i varje så jag blev lite besviken.

Liza gjorde en jättebra serie i vart 3:e efter den fick hon skritta och efter pausen var hon lite kortare i bytena, men idag var hon faktiskt mycket bättre i piaffarbetet, bara en gång bakåt. Och en gång svingade hon igång jättefint två steg när jag petade på henne med spöt. Vi gör bara några få steg och är de bra utan att hon backar eller tramsar så får hon skritta ett varv. Sen är Hubertus snabb på att sätta igång igen, jag hinner knappt korta upp tyglarna innan han vill att jag ska vara igång i piaffen igen.

Idag har jag även ridit en annan häst. Den sägs ha gått Grand Prix men har inte varit här så länge. Jag red den för att träna lite byten i varje. Marcus brukar rida den så han hjälpte mig. Första serien i varje kändes lite skum, men nästa var bättre, då sa Marcus till mig att göra 15. Det blev 13 sen hade han inte så mycket energi kvar, men det var ju ändå ganska bra. Känns bra att jag kan hoppa upp på en häst jag inte känner och göra 13 byten i varje. Det ska inte vara så jädra svårt. Men Viljas känns ju inte så svåra längre!

Imorgon åker jag med och groomar Marcus på tävling. Det tar en och en halv timme för honom att fläta så det ska jag göra imorgon medan han går med Liza.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hehe det där med gott och blandatbyten känner jag igen :)



Blir inspirerad av att läsa om din träning. Är så sugen på att åka ner igen!!! Hälsa alla från mig!



kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0