Oldenburg, sömnlös natt och jag är en vampyr



Jag och Liza for till Oldenburg igår för att starta en nationell George på den Internationella tävlingen som går där över helgen. Som vanligt var vi tvungna att trotsa vädrets makter, regn och rusk. Tacka vet jag GPS, jag fick låna Jennies GPS och utan den vet jag inte om jag hade kommit fram. Det är ju fenomenalt!

Liza fick vila lite i en dagbox(som kostade 60 EURO, svindyrt). Vid fem, en och en halv timme innan klassen började, fick man veta starttiderna(framförhållning) och jag fick starta först.
Liza var riktigt fin på värmningen, trots att uppvärminingsbanan var omväxlande hård och mjuk, fast och djup. Hon skötte sig riktigt fint där inne med, lite, lite spänd i några bytena, men mycket bättre än i Paderborn. Arenan var jättefin, verkligen internationell känsla och det sägs att de ligger lite lägre i procenten på sådana tävlingar! Hon fick 66,0% och endel 8:or. Faktiskt ingen miss.

Åtta stycken i denna klass kvalade in till en final på söndag. Jag blev 10:a. 0,17% efter Blue Horse nya ryttare Sune Hansen och 0,25% från kvalplats. Men det kändes ganska skönt att kunna åka tillbaka till Fleyehof.

Vid ett var jag tillbaka på Rustemeier(där jag bor) efter att ha lämnat Liza i stallet. Jag hade stannat till på Mc Donalds vid tio och köpt kaffe och det måste banne mig ha varit krut i det där kaffet. Jag somnade inte förrän vid fyra i morse. Jag fick dessutom ett niagarafall av näsblod under natten, den enda lösningen var att lägga sig på rygg i sängen. Pappertussar hjälpte inte utan blodet rann ner i munnen på mig och jag kunde inte resa mig och spotta för då skulle blodet ha forsat ut över hela sängen. Det känns som att jag var tvungen att svälja 2 dl blod. Inte så gött, men vampyrerna är nog mäkta avundsjuka.

Nu ska jag åka och äta frukost på Zacharias.

Tjingeling


Svar på kommentar

Från Jenny P:
Hallo Jeanna!!!

Du det låter som att du och jennie behöver ett "sminki sminki" kit med er på era tränings äventyr! Du vet smink är bra på det viset, att man lixom kan lossas vara frisk och få bort att influensa tecken på tävling;) Kram jenny

Svar: Hej Jenny! Vi skulle absolut behöva ett "sminki sminki"-kit!!! Vi ser ut som två vrak. Har du något för själen också?

Från Åsa:

Att du börjar fundera på hemresa låter som ljuv musik i mina öron. Vi saknar dig verkligen och det ska bli rackarns kul att få ta del av "Hubertus & Jeanna" konceptet. Hoppas ni kommer iväg till Oldenburg. Har faktiskt varit där och tävlat (även om det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess) det var studenttävlingar - inte så meriterande men ändå. Vill minnas att Anna-Britta( Carrans lycklige ägare)också var med. Lycka till på tävlingen! Kram

Tack gulliga Åsa! Det värmer mitt härta att ni vill ha hem mig igen :) Saknar er! Kram



Kommentarer
Postat av: Cecilia Gyllenhager

Guten Tag!

Låter som en blodig historia!Du är duktig du!

Nu börjar jag och Bettan bli lite oroliga, Du har väl inte träffat någon "Fritz mit schnurrbart" eftersom Du inte kommer hem?

Lebe wohl, Cecilia& Bettan

2009-11-05 @ 13:40:59
Postat av: Din Bettan

Hej matte! Nu har jag varit riktigt energisk och gnagt sönder två tofflor (men inte från samma par)! och så har jag börjat gnaga ner min korg (av korg), gottigottgott. Jag har en jättesnäll dagmatte som kommer varje morgon. Igår fick jag lite rester av en blomkålsgratäng och idag har gammelmatte storknat, hihi. Voff voff från Bettan.

2009-11-06 @ 18:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0