Nu är globenhelgen slut


Globentävlingarna ger alltid så mycket inspiration och "jag-ska-jävlar-i-mig-dit-känslan" väcks inom en. Jag var ju inte så långt ifrån att få rida unghäst i globen, 0,2%, suck. Men som sagt, jag ska jävlar i mig dit.

Idag har jag varit där och sett på küren. Holländska hästarna är helt outstanding. Parzival-fantastisk, han vann med nästan 10%. Premiere som också är efter Jazz (som Parzival) är också helt fantastisk, magnifika byten i varje och superbra piaff och passage, men den har en otroligt svår och konstig skritt som jag tror att den får mycket avdrag på och lite problem med formen. Matthias Alexander Rath som kom 2:a i küren är tysk men rider en holländsk häst.

Sent om sidor kommer det lite bilder från ryttargalan i Globen i torsdags kväll:



Jag och Dagmar(från Lövsta)

Jennie Larsson blev morgondagens stjärna. Välförtjänt, hon har en otrolig kämparvilja och red internationell Grand Prix på Gosch och är på god väg dit med Musieur Höjris också. Och hon har placerat otaliga unghästar högt på unghästchampionaten.



Jennie och Fabrice


Stolta föräldrar till morgondagens stjärna


En bild med lite fart i. Närmast sitter Minna, sedan Mads och så är Gabbi i full fart mot eller ifrån bordet. Nisse är den enda som ser ut att vara medveten om att det tas en bild.


Lite senare på kvällen när det blev bar och dans. Från vänster "Maria i flygeln", Johan Bramberg, Jessica Löwencranz, Gabriella Grevin Bramberg. Gabbi och Johan bor på fel sida sjön från Segersta sett ;)


Här börjar det bli dags att åka hem och sova.

Nu blir det till att åka hem och träna. Ett år kvar till nästa ryttargala och ett år kvar till nästa Globen, en av hästsveriges största händelser!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0