Ligger i sängen



Nu ligger jag och Jennie till sängs och lyssnar på ljudbok(En nästan vanlig man), Jennie har hostat hela natten och jag har blivit igentäppt i näsan och har lite ont i öronen. Michell(amerikanska som är här och tränar) berättade att hon också hade haft det där. Hon tipsade om aspirin och speciella halstabletter som Jennie har varit och införskaffat.

Ligger och funderar på om jag kommer kunna åka till Oldenburg och tävla imorgon. Det är en internationell tävling i Oldenburg med nationell runda i George som jag kanske ska rida på Liza. Först och främst ska Hubertus godkänna mitt deltagande(på träningen idag), sen ska jag helst inte vara helt däckad i influensa.

Det som är lite tokigt är att första klassen går på onsdag kväll sedan kvalar 8 vidare till en George på söndag kväll, det är alltså fyra dagar mellan klasserna. Men det är otroligt osannolikt att Liza skulle vara bland de 8. Några av de som startar: Sune Hansen från Blue Hors, Christoph Koschel, Dorothee Schneider, Hartwig Burfeind, Susan Dutta mf. Och då är frågan om jag ska stanna där för att träna för Hubertus eftersom han kommer upp dit. När han kommer upp beror på om han ska starta en åttaåring i Int II och Grand Prix för hästar mellan 8 och 10 år. Annars kommer han inte förrän fredag kväll.

Sen måste jag börja fundera på när jag ska åka hem. Carran skriver små söta sms om att jag måste komma hem och lära henne att byta galopp. Jag saknar henne förstås väldigt mycket och alla andra där hemma också! Kommer snart!



Kommentarer
Postat av: åsa

Att du börjar fundera på hemresa låter som ljuv musik i mina öron. Vi saknar dig verkligen och det ska bli rackarns kul att få ta del av "Hubertus & Jeanna" konceptet. Hoppas ni kommer iväg till Oldenburg. Har faktiskt varit där och tävlat (även om det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess) det var studenttävlingar - inte så meriterande men ändå. Vill minnas att Anna-Britta( Carrans lycklige ägare)också var med. Lycka till på tävlingen! Kram

2009-11-04 @ 14:56:36
Postat av: Jenny P

Hallo Jeanna!!!



Du det låter som att du och jennie behöver ett "sminki sminki" kit med er på era tränings äventyr! Du vet smink är bra på det viset, att man lixom kan lossas vara frisk och få bort att influensa tecken på tävling;) Kram jenny

2009-11-05 @ 00:03:07
URL: http://www.jennyp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0