Hubertus rider Musse


Just nu rider Hubertus Musse, ja hade jättegärna velat se, men jag frös som ett nyrakat får så jag åkte hem och la mig med mitt snörvel i sängen. Jag försöker få lite "live updates" från Jennie.

Hon säger:

19:18 Jag måste förmodligen börja rida bättre. Han ser super ut.
Jeannas kommentar: Det gör han när Jennie rider också!

19:21 Han får runt frambenen i piruetterna!
Jeannas kommentar: Vi har inte förstått det där riktigt men att få funt framdelen utan att hästarna börjar slänga sig. Både jag och Jennie får inre bakenet först in i piruetten och då skriker Hubertus att vi måste vända framdelen, utan att den får bli för liten för det är oftast arbetspiruetter vi gör. Jag som trodde att jag var bra på piruetter...

19:25 Han gör tvåorna jättebra!
Jeannas kommentar: De har varit lite svåra, blir lite stressad och kort bak och kommer upp med nacken. Jag antar att Hubertus lyckas ha honom loss och med lite lägre nacke.

19:27 Musse får lära sig ramen.
Jeannas kommentar: Hmmm, intressant, undrar hur han gör det, jag får fråga sedan.

Nu kanske han har en skrittpaus. Undrar om han gjorde ettorna. Det är lite jobbigt att ligga här och inte se. Känner mig som ett litet barn som har fått gå till sängs, för att klockan har blivit för mycket, och undrar vad som händer på nedervåningen där alla är vakna och har roligt.

Btw Fabrice har kommit idag. Han får ta hand om två sjuka vrak. Fabrice hade en ny sadel med till Musse.

Nu en update när Fabrice och Jennie är tillbaka. Han red honom fantastiskt bra, helt rätt i form, det blir svårt att se vad han gör när det bara ser rätt ut. Men Hubertus ska klura lite på piruetter och byten. Återkommer!

Tjingeling!





Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej! Gillar du shopping? Jag ääälskar shopping! Jag har precis uppdaterat min blogg med lite nya grejor som finns på stan just nu, jättesöta och snygga kläder och smycken bl.a. Gå in och titta: www.iliveforshopping.blogg.se

2009-11-02 @ 19:57:41
URL: http://iliveforshopping.blogg.se/
Postat av: Julia (en av de tre tjejerna som driver moiettu.webblogg.se!)

HejHej, ska vi följa varandra på bloglovin? <3

2009-11-02 @ 20:27:24
URL: http://moiettu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0