Gina Cappelman-Lütkemeier



Aaaaahhhhh!!!!

Jag håller på att blir ännu sjukare, neeeeej!!!!! Jag har dessutom fått något bett på ögonlocket så jag ser ut som Quasimodo.


Jeanna med ett myggbett på ögonlocket



Jag glömde skriva att efter att jag hade provat hästen igår så åkte vi förbi Gina Cappelman-Lütkemeiers stall för att hämta något kuvert till Timos bror.

Jag fick en visning i stallet. Gina hade flera stycken av sina gamla avdankade tävlingshästar kvar. Hon hade cirka tio hästar varav fyra eller fem var gamla tävlingshästar som reds av hästskötarna, de såg ut att må jättebra. Lika ompysslade som tävlingshästarna, täcken och lidor och fina i pälsen. Sedan gick vi mot en stor byggnad och jag frågade om alla som jobbade bodde där. Nej, det var Ginas hus, men de höll oftast till där(!). Det var Gina själv som öppnade så vi stod och pratade lite om tävlingen i helgen, Gina vann Grand Prix-küren, och om Timos häst som är skadad och så visste hon att vi hade varit och provat en häst. Hon kändes väldigt jordnära.

Det var mörkt så jag kunde inte några bilder, men jag ska se om jag kanske kan åka dit någon annan dag på lite studiebesök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0