En söndag i grårusk, men ändå helt okej!

Idag har nog Jennie och Fabrice hämtat Sookie Swing Marilyn, Jennies nya hund. De är på väg hem från Tyskland och skulle hämta hunden på vägen. Det blev ju det här lilla pyret till slut


Och vi kom efter mycket långa diskussioner fram till att hon skulle heta Sookie Swing Marilyn. Marilyn efter Pling eftersom Pling var hundarns Marilyn Monroe. Swing tyckte Fabrice hon skulle heta och Sookie kom jag på, lite anknytning till serien True Blood, men också för att Fabrice och hans kompis Nono brukar skoja om Sookie. Den ena säger Sookie (med ljus stämma) och den andra svarar Sookie (med ljus stämma) och sen kommer det ett gnorrande, Urrrrrrrrrr... Jag vet inte var det kommer ifrån, men det låter väldigt roligt. Sen är ju Sookie ett bra namn att ropa också. Jag ska åka över på middag till Jennie och Fabrice någon dag i veckan så att jag och Bettan får träffa den nya hårbollen.

Idag har det inte varit någon Guds vilodag. Jag har haft saker att göra hela dagen men inget stressigt eller jobbigt att göra. Ridit hästar, haft träningar, hjälpt Maria Hedvall med hennes 2-åring. Den är verkligen jättesnäll. Den travade på lina för första gången idag och förstod direkt, sen skulle vi hänga lite på den, men då försvann ljuset i ridhuset, det lyste uppe i Lounchen vilket gjorde att det gick att se lite i alla fall och han var så snäll så vi kunde nästan hänga på honom där mörkret.

Nu ska jag kanske göra en kladdkaka, blev så himla sugen på det... Jag ska skriva till Marcus i Tyskland att jag gör det eftersom vi fuskade när vi skulle göra kladdkaka till efterrätt på hans middag. Vi hittade inteingredienser så vi köpte en chokladkaksmix och tänte att det blir nog som kladdkaka om man har lite mer sör i den och inte har den inne i ugnen så länge. Men det blev inte alls som kladdkaka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0