Söndag i Paderborn

Hoj oj!

Idag har stackars, stackars Jennie varit jättesjuk! Jag har hållt igång desto mer. Lite sovmorgon hade jag förstås, det är ju söndag. Jag och Jennie kollade på några Scrubs avsnitt innan jag gav mig iväg till stallet för att sköta om hästarna. Alla har tagit det lugnt idag. Liza och Musse fick gå ut i paddockarna, de blev jätteglada! Jag red en hingst som heter Geshwin, just det som Marcus tävlade då jag var med honom på tävling. Jag skulle ha ridit honom igår egentligen men det var så mycket med tävlingarna igår och om man är uppskriven på en häst på helgen kan man välja att rida lördag eller söndag. Jag tror Marcus var lite orolig att Geshwin skulle dumma sig med mig. Men han var riktigt fin, han är lite hinstig och slö men blev jättefin när han kom igång, riktigt riktigt bra galopp och skritt och kommer att få jättefin trav när han orkar bära sig. Jag gjorde lite seriebyten, piruetter och skolor. Jag tycker att han är riktigt fin!

Sedan skrittade jag ut barbacka på Vilja. Efter att ha mockat och fixat med hästarna på Fleyenhof åkte jag till ställe lite längre bort dit Snirk(Silicon Valley) är flyttad, man fick inte ha häst i skrittmaskinen förrän klockan 6 så jag joggade Snirk lite på utebanan. Han var jättehärlig att rida idag! Jag red i bara ridskor och utan vantar och kände mig lite som en hoppryttare. Om det är ett kännetäcken för en hoppryttare vet jag i och för sig inte, haha.

Just det, Silicon Valley är ju förresten det högteknologisk området utanför Los Angeles. Silicon som inte bara betyder silikon som i tuttar utan också kisel. Det är delvis kisel som datachip och dyligt är uppbyggt av, därav namnet Silicon Valley. Så nu tycker vi att Snirk kan döpas om till Silicon Valley utan att han behöver skämmas för att han är döpt efter en amerikansk docusåpa om en by där alla damer har bröstinplantat.

Efter att ha varit hos Snirk hann jag inte mer än att komma hem och se till att lilla Jennie inte hade kolat av helt innan jag skulle iväg och prova stoet igen. Idag tryckte jag på henne riktigt ordentligt och det är verkligen en härlig och ridbar häst. 6 år och man kan göra skolor, seriebyten, piruetter, piaff och passage. Jag tror ändå inte att hon är så hårt tagen, hon har bara lätt för sig. Hmmm, intressant.

Just det, igår tävlades det ju.....

Liza var jättefin på framridningen, kändes superbra! Hon gjorde riktigt fina byten. När hon kom in på banan blev hon lite spänd, jag hade nog trott att hon bara skulle spänna till sig i positiv bemärkelse, men när hon blir spänd utöver den positiva spänningen så blir hon lite svår i galoppen. Hon gjorde allt okej, en piruett blev inte så bra, en blev riktigt bra, några spända byten men också några br. Man kan säga att hon fick 7 på allt utom skritten och det hon missade lite i. Det blev 65,85% vilket inte var superbra men inte dåligt heller. Väldigt jämnt bedömd. Det jag kanske var lite besviken på var att hon bara fick en 8:a och det var på avslutningshälsningen, eller om det var på sista mellantraven, jag red ett tyckt program motsvarande St:George, det avslutas med en halt på edellinjen, ryggning 4 steg och fram i mellantrav edan avslutningshalt. För någon månad sedan fick Liza för sig att hon inte kunde rygga längre, men nu gjorde hon faktiskt en rak ryggning och gick beskedligt bakåt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0