Nike-Liza 1-1

I går och idag har jag och Nike varit på kurs för Lussan på Eriksberg. Mycket lärorikt och bra. Nike skötte sig jättebra, vi fick jobba mycket på formen. Jag fick rida henne låg och söka stödet i handen längre fram för att få henne och länga halsen. I dag var hon mycket bättre.

Lag-SM väntar inom kort, väldigt kort! Jag har gått och tänkt att det är tre veckor kvar, det var det för två veckor sedan, men nu är det bara en vecka kvar, hjäääälp!!!
Jag vet inte vilken häst jag ska ta, Nike eller Liza Minelli. Liza Minelli har inte tävlat på ett år men börjar komma i riktigt bra form, men jag skulle inte säga att hon är helt klar för att gå ut och tävla lag-SM, men det är ju en vecka kvar ;) Nike däremot är i full gång och avancerar fort, men hon har inte startat någon Masv A än. Därför tänkte jag göra det i morgon, kors i taket och herre gud, hur ska det gå.... Det återstår att se, piruetterna och serien är det som kan bli svårt och byte på medellinjen. Jag vet egentligen inte om morgondagens resultat kan avgöra så mycket i kampen mellan vilken av hästarna som ska gå. Går Nike bra ligger hon ju iofs ganska bra till, men om hon inte går så bra så är det ju ändå hennes första Msv A. Det blir en spännande kamp här inför lag-SM iaf och kampen kan man följa här på bloggen, hihi. Liza har fått ett poäng för att hon gick så bra idag och Nike har fått ett poäng för sina placeringar i Msv B.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: S O F I A | F O T O B L O G G

Hejdu!

Kikar in för att önska dig en härlig helg :D

Kram, Sofia

2009-05-20 @ 23:20:02
URL: http://sofiasfashionroom.blogg.se/
Postat av: Yffa

Hejhej! Roligt med hästar? Var också galen i dem ett tag men det tog slut och jag fick andra intressen :(



Tävlar du ofta?

2009-05-20 @ 23:29:07
URL: http://yffa.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej!



Lycka till på tävlingen!! Trevlig blogg, det är spännande att följa er tävlingsryttare. Roligt att du har tre så fina ston. Skulle vara intressant att läsa hur du tycker att det skiljer sig att träna ston.



MVH

johanna-hobbyryttare med 5-årigt sto

2009-05-21 @ 14:06:36
Postat av: Mindy

Hej! Gumman vem du än väljer blir det bra. Om Liza ändå känns bra så är ju hon en klocka, kan inte säga nått om Nike eftersom jag inte sätt henne än. Lycka till och stor kram.. Hoppas du hittat mobilen!

2009-05-21 @ 19:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0