Liza-Nike 3-2

Hej hopp!!!

Nike tävlade i torsdags och Liza i söndags. Nike var faktiskt jätteduktig, det var hennes första Msv A. Hon är ju egentligen inte riktigt klar för att gå medelsvår A och det visade sig i piruetterna. De var fina på framridningen men blev inte någe bra på banan. Bytena var lite korta och oförberedda, men serien i vart 3:e gjorde hon riktigt bra. Hon fick 63 av en domare och 64 av en och den tredje hade henne på 58, så hon kvalade dessvärre inte till nationell Msv A, 0,15% ifrån.
Liza tävlade igår och hon var superfin i traven, hade bara 7:or och 8:or rakt igenom, men sen blev hon tossig i galoppen. Inga byten blev bra och hon slog om i förvänd, inte likt henne, hon som alltid brukar sköta sig.. Hon har ju inte varit ute ochtävlat på exakt ett år så hon tyckte väl att det var lite kul. Hon fick iaf 64,8% och var precis utaför placering. Idag gjorde hon bättre byten och eftersom hon är kvalad ligger hon lite bättre till än Nike.

Idag tog Anna-Britta och jag med Carea till Tinne, hon tyckte att hon var riktigt fin!! Det var jättekul!!

På förfrågan ska jag beskriva vad som är speciellt med att rida ston, det gör jag så gärna för jag älskar ston, men det är speciellt! Kommer snart!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ser fram att läsa om dina erfarenheter med ston :) lycka till på lag-sm!

2009-05-27 @ 12:39:35
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0