Ingen bra dag

Ingen tävling idag :( Inte en enda strykning i en klass på 40 stycken, suck, folk är tävlingskåta så här i början av året. Nike står tvättad och flätad i stallet. Hon blev jättefin! Jag tror vi tar en sväng på utebanan istället. Maria ska filma henne, det är ju ett bra tillfälle när hon är ren och fin! Det kanske var lika bra för jag kom precis på att jag vet inte om jag kan programmet, jag har ridit någon variant av det när jag har tränat de sista dagarna. Jag var ute på en lång promenad med Vilja, Bettan och Molly nu på förmiddagen, men det var jättehalt och massor av gammal rutten, elak och förlegad snö kvar i skogen. Jag blev bara jättearg på alltihopa. Vilja klarade sig ganska bra för hon har broddar. Molly och Bettan sprang också obehindrat om kring på den glashala vägen, men jag halkade och for som Bambi på isen. Jag hade förstås ett par jättedåliga skor på mig. Det sista som hände var att Bettan och Molly for iväg mot en hundgård som ligger i närheten av stallet och jag blev fullkommligt galen på Bettan för att hon inte lyssnade när jag ropade, sen fick hon gå fot resten av turen och upp till lägenheten. Jag var tvungen att dricka två stora koppar kaffe för att komma på lite bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0