Näst intill suverän tävlingshelg

Det har regnat precis hela helgen!!! Carea inledde helgen med att vinna sin 5-årsklass på 77,6% men den glädjen varade inte så länge då jag fick veta att det är två olika kvalpapper man ska ha för Flyinge och Falsterbo, jag som har trott att det var samma eftersom jag har fått för mig att det står både breeders och scandinavian open på pappret. Så jag får inte räkna de kval jag redan har gjort till Falsterbo, suck.

På lördagen var banan täckt av vatten men Carea fick vattnet att skingra sig som om hon var Jesus. Hon var verkligen helt fantastisk, jag satt och skrattade för det ar så komiskt stt rida på en nästan helt vattentäckt bana. Hon fick 80%!!!! Wow! Carro Bondes fantastiska Sidney fick 86% så vi blev 2:a.
Sedan var det äntligen dags för Liza som hade stått i sitt vattenhål till box och inte legat ner sedan vi kom (torsdag), hon var ganska laddad... Vid detta laget var tävlingarna flyttade till ridhuset, men då blev ju inte framridningen så bra eftersom det knappt gick att rida någonstans utomhus. I traven var hon i alla fall super, bara 7:or och 8:or rakt igenom, men sen ballade hon ur fullständigt i galoppen, busade i bytena, hon hamnade på 62,5% och någonstans i mitten. En liten besvikelse när hon var så fin i traven. I natt flyttade jag in dem till ett permanent stall och Liza hade nog kunnat vila, hon var jättefin i morse när jag red henne. Jag hade inte lika mycket tryck i henne så hon var inte lika bra i traven men hon klarade å andra sidan galoppen alldeles utmärkt idag. 67,28% och 2:a. Duktig Liza!

Svar på Idas fråga: Jag rider i Childericsadlar, jag älskar dem! Jag har en "flat"-modell och en klassisk dressyrmodell. Det pendlar lite mellan vilken av dem jag tycker mest om, just nu är kanske flaten lite mer favorit, den har jag på Liza och Carea, och Nike också förresten. Den andra har jag på Vilja. Viljas måste dessvärre korrigeras lite. Jag har inte gjort något med den sedan jag köpte den för 4 år sedan. Och så ska jag ju berätta varför jag tycker så mycket om att rida ston, men resulaten kanske talar för sig själv, hihi, näedå, det kommer!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack Jeanna! Har aldrig hört om dessa sadlar så jag får ut och googla lite! Jag är oxå sto-frälst så berätta gärna!

2009-06-15 @ 15:10:14
Postat av: jasmine

hej jeanna, kul att det går bra för er :D saknar segersta väldigt mycket och alla sköna människor!



och ge en kram till carea från mig ;)



jasse

2009-06-16 @ 20:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0