Carran kvalad till Falsterbo!

Igår fick jag och Anna-Britta åka med Carran till Skövde, Grevagården, och försöka få det sista kvalet eftersom jag hade klantat mig med kvalpapprena. Lång resa och vi åkte vid sju på morgonen för vi tänkte att Carran skulle få komma fram några timmar innan och vila. När vi kom till Grevgården var det inte en själ där. Helt tomt och öde. Jag ringde ett nummer som vi hittade på en anslagstavla där och vi fick ta en utebox att låta carran vila i. Den var stekhet och det fanns inte en häst på kilometers avstånd. Carea var jättestressig och jobbig. En och en halv timme innan tävlingen skulle börja kom det två hästar som också skulle stå i utebox då fick hon äntligen sällskap och blev något lugnare. Hon var fin på framridningen men jag kände att hon var lite trött och det märktes på banan också, men hon gjorde så gott hon kunde och fick 80,4% och vann. Stort!
Kvalad, jihoooo!!!! Efter 5 rundor över 72%, hihi, och två över 80 :)
Vi kom hem vid halv elva på kvällen, ganska möra. Nu ska hon få ta det lite lugnt, ut och konditionstränas. Det borde jag också för den delen. Jag fyllde år i onsdags och fick en jättepåse med naturgodis av Maria i flygeln här ute på Segersta, nu är nog mer än halva slut, ups... Och så blev det ju endel tårta och annat mumsmums

På lördag ska jag på bröllop på Eriksberg, Caroline Bonde ska gifta sig med Thomas Sandgaard. Det kommer nog att bli fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0