Vilja till Falsterbo

Jag och Vilja tog vårt pick och pack och åkte ner till Falsterbo för att träna för Hubertus. Hubertus är här och tävlar och tar sig an några ryttare för träning. Jag och Vilja kom ner i onsdags kväll efter en tuff resa på 9 1/2 timme. Bettan ville inte stanna hemma så hon fick följa med. Nästan hela familjen är i Falsterbo vill säga :) Eller Vilja står i ett sall i Höllviken och jag och Bettan bor i lastbilen i Falsterbo.

Igår trände jag och Jennie Larsson lite för Tinne och idag har vi tränat för Hubertus och det gick super, super, superbra för oss båda. Hubertus tyckte att vi hade gjort stora framsteg båda två, han verkade jättenöjd. Det var i och för sig inte så svårt för varken mig eller Jennie att göra framsteg eftersom båda våra hästar var lite tokiga sist vi tränade.
Jag fick jättebra hjälp med passagen där Vilja blir lite för snabb. Jag ska ändå rida framåt i passagen och samtidigt ta halvhalter. Vi fick till riktigt fin passage. Piaffen gick jättebra och han tyckte att jag hade gjort stora framsteg med bytena. Nu var serierna och den totala galoppkvalitén bättre igen. Förra gången var hon så spänd och överenergisk så galoppkvalitén var inte så bra som den brukar vara och hon har ju egentligen fantastisk gaolopp.

 I oktober får jag förmodligen komma ner till Hubertus och kanske Jennie också, wihooooo!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0