Träning

Idag har Mimmi som jobbar och tränar hos mig filmat mig när jag har ridit, fantastiskt bra! Vilja var underbar, hon har bara gått bättre och bättre de senaste dagarna. Hon gjorde 7 fina byten i varje och riktigt fin piaff och passage! Yippi!!!
Nike förbereder sig för Msv A:1 start i Mariefred på fredag och gick också bra, hon behöver sättas mycket tryck i i traven, och jag såg på videon att då blir hon riktigt häftig även om hon tycker det är jobbigt.
Carran var en överraskning att se, jag har aldrig sett henne på video eller från backen överhuvudtaget. Liza fick gå ut på en skrittur med Mimmi. Efter mina tre red jag Idas häst, supertrevlig! Sedan kom Ulf och Cilla med Bettan efter lunch, det är så roligt att hon kallas Bettan precis som min hund, det är en hollänsk häst som jag verkligen gillar, sto såklart och med hur mycket energi som helst och jättehöga frambensrörelser. Hon fick gå på kandar för första gången idag och det gick super, bytesträningen gick också ett steg framåt. Det är jättekul att Cilla kan rida henne så bra nu, delvis tack vare vår hjälp. På eftermiddagen har jag varit och handlat, fått parkeringsböter, varit på Stigsberg och köpt hästgrejer,  ryktat hästarna och gått på promenad med Maria Hedvall :)

En väldigt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0