Nu har då Liza varit förfärligt duktig!

I helgen har Liza tävlat på Visbohammar i Gnesta. Hon har varit fantastisk, underbara lilla häst! Det var en cup där man red Msv B:4 och Msv B:5 på igår och Msv A:1 idag.

Liza inledde med en riktigt bra uppvisning på 75,43% och ledde förstås efter den klassen. I nästa klass gick hon också bra men kändes lite trött i traven fram till sista mellantraven då hon verkligen kom igång, sen var det jädrar i mig fart på henne i galoppen! Hon kom 2:a på 69%.
Emellan klasserna låg hon och sov i boxen :) och idag när jag kom för att gör iornng henne låg hon helt utslagen och snarkade. Jag fick gå in och göra pannflätan medan hon låg och sov. Sen gick jag ut och flätade mitt eget hår, måste lägga upp någon bild på mina inbakade flätor som jag nästan alltid har när jag tävlar. Jag ska ta patent på den tävlingsfrisyren, hihi. När jag kom tillbaka var jag tvungen att väcka Liza från hennes skönhetssömn, men den kanske hjälpte, för hon gick så bra i Msv A, hon var verkligensuper! 69,77% och hon vann med 6% marginal och vann förstås hela cupen!

Nu står hon i lugn och ro i stallet och hon ska få sova hur länge hon vill imorgon.
Vilja hälsade henne såklart välkommen med ett gnägg när hon kom hem.



Liza 1:a i Msv A:1, Camilla "polisen" 2:a, polisen rider också för Segersta.



Liza tyckte mycket bättre om att stå vid banan och vänta på prisutdelning, att stå i lastbilen och vänta är en ren pina tycker hon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fantastisk kul att få se ett så väldigt fint ekipage, din häst är superfin och du rider otroligt snyggt. hatten av för er! :)

2009-07-05 @ 21:12:45
Postat av: Lotta E

Vad duktiga ni är!!! Grattis!

Postat av: Maria Ullman Li

Grattis!!

Va fina ni är då!!!

Såg flätan, snyggt!

Kram

2009-07-06 @ 08:04:11
URL: http://stallflexibell.panatet.se
Postat av: Ida

Grattis! Vad har du för ridbyxor? de ser supersköna ut!!

2009-07-06 @ 13:39:27
Postat av: Jenny P

GRATTIS Jeanna!!! Ni var så duktiga! Kul att vårat lag vann också! :)

Kram /Jenny P;)

2009-07-07 @ 07:09:29
Postat av: Mindy

Grattis Gumman! Ni är så duktiga och söta! Stor Kram

2009-07-07 @ 09:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0