Nytt år, nya utmaningar

Nyårsafton har passerat, ett nytt år påbörjats. Jag som var så förbaskat nöjd med det förra, det hade gärna kunnat få fortsätta. Men det finns ju inget som säger att nästa år inte blir lika bra. Eller de nästkommande. Det hoppas jag på i alla fall. En liten sammanfattning av förra årets framgångar på hästryggen:

* Vilja går från klarhet till klarhet, smyger igång året med placeringar och vinster i Msv A och St:George regionalt.

* Vilja startar nationellt med vinster och placeringar, i augusti vinner vi St:George på Eriksberg på 73%


* Liza gör tre starter i Msv A och St:George och placerar sig i alla, 8:a 2:a, 2:a

* Jag får den stora äran att i Falsterbo ta emot Ulla Håkanssons Ajax-stipendie på 200 000 kronor som ska användas för träning. Detta ger mig möjlighet att satsa ännu mer på min träning mot stjärnorna
Lotta Esping, Ulla Håkansson, Jeanna Högberg och Alexander Zetterman

* Vilja gör sina första internationella starter i Flyinge och placerar sig i båda, 5:a i St:George och 6:a i Intermediaire I!

* Vilja går lilla rundan på världscupstävlingen i Odense, Danmark, 7:a i St:George och 5:a i Intermediaire I!


* Jag hamnar 25:a på Sverigerankingen

* Jag blir nominerad till morgondagens stjärna på Ryttargalan

Till detta hör att Vilja och jag har varit två veckor i Tyskland och tränat för Hubertus Schmidt och att jag och hästarna har flyttat till Segersta gård för att fortsätta våran storsatsning. Här kommer jag att ta emot tillridningshästar, hästar till försäljning och hålla träningar. Jag ser fram emot det nya året!!! Wiiii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0