Snö, lussebullar, besök och julhandel!




Igår dök min gamla tävlingskompis Jessica Andersson upp på Segersta. Jag var lite söndags-seg och blev mäkta förvånad när hon dök upp i trappan som leder till min och Mads lägenheter. Hon sökte Mads och skulle titta på en video på en häst. Men eftersom vi inte har setts på åratal så tog vi en fika i min lägenhet innan jag släppte iväg henne till Mads. Vi hann avverka en hel del skvaller och gamla minnen väcktes till liv.

Idag har alla hästar tränats, Vilja, Liza, Vovva(som står här över jul), lilla Nicole och Debbie.
Jag skulle åka iväg och byta däck på lastbilen på eftermiddagen, men jag kom inte ens iväg fån parkeringen, två meter sedan bara slirade bilen och jag fick ge upp.

Då fick jag lite tid att julhandla och baka lussebullar istället, så nu sitter jag och dricker lite glögg och äter nybakat lussebröd, mmmm



Vilja tar sig ibland friheten att gå ut i stallet och hälsa på de andra hästarna, hon är en drottning som bryr sig om sina undersåtar. Här har hon gått fram och börjat klia Liza.


Maria i flygeln när vi i 20 minusgrader gav oss ut på ridtur.

Igår kväll firade vi jul i flygeln, tack gulliga Maria, Jörgen, Astrid och Olivia för att jag får vara en liten del av er familj :)

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Ulla

God jul Jeanna! Passa på att proppa i dej en massa julmat. Ett litet antal bilringar är både vackert och nyttigt!

2009-12-23 @ 17:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0