SM-Segersta mästerskapen



Igår gick första Segersta mästerskapen av stapel med utklädningstema. Vi var tre stycken som ställde upp, jag, Mads och Moa. Ritterna och kostymerna bedömdes av Anna-Britta Oldén. Jag red Häst-Bettan och var utklädd till döden. Moa var kronprinsessan Viktoria och Mads var Usama Bin Laden, vilken samling va?


Häst-Bettan och döden


Bettan och jag gjorde vår första start tillsammans. Hon har ju lite problem med ett hörn i vårt ridhus och när jag började värma upp ville hon inte gå ut i det där hörnet. Men det blev bättre och bättre under värmningen. När hon väl skulle starta var hon jätteduktig! En gång skyggade hon lite men annars superduktig! Vi var väldigt glatt överraskade, som hon har kunnat stöka och stå på bakbenen. Nu var det ju ganska mycket stoj och stim som hon hade kunnat bli livrädd för, eller dödsrädd kanske :) , men jag tror att hon tyckte att det var kul att visa upp sig. Jag kommer att ladda upp film på ritten.

Vi vet ju inte så mycket om vad Bettan har gjort tidigare i sitt liv. Vi vet att hon kom från Holland och att Upplands Väsbys ridskola köpte henne. Hon är ju inte direkt en häst som passar på ridskola, så tack och lov såg Gunilla Byström henne och tyckte att hon var en jättefin häst. Gunilla tipsade Cilla och Ulf som köpte henne och nu har de haft henne i ett och ett halvt år. Jag tror nog att hon har tävlat förut, när jag skulle träna program första gången så gjorde hon en spikrak uppridning, inget vingel in i halten och kom direkt fram i trav. Det gör inte en häst som inte har tränats på det.


Det är inte så lätt att se på den här bilden, men längst till vänster är Usama bin Laden, i mitten kronprinsessan och till höger döden.

Döden förespråkar att ha hjälm på sig, det räddar liv ;) Usama bin Laden red såklart barbacka och hotade domaren med pistol. Döden mutade domaren med både det ena och det andra, mousserande vin, choklad, geléhallon och lakritsdödskallar.
Det blev till slut, efter publikomröstning, delad seger mellan döden och Kronprinsessan.


Två lyckliga hästägare, Cilla och Ulf


Ett glatt gäng, från vänster Anna-Britta, Ulf, jag, Åsa och Cilla

Efter SM'et åt Segerstagänget julbord på Ekolsunds värdshus. Vi var 40 stycken och det var väldigt, väldigt trevligt.


Julbord på Ekolsunds värdshus


Jennie och Fabrice var med och förgyllde vår kväll!

Idag är det ganska lugnt här på gården. Jag ska ha en träning vid 2 men annars har jag ingenting planerat. Hästarna går ute i hagarna och har det skönt.





Kommentarer
Postat av: mamma

Julbord på Ekolsunds värdshus: Jag tycker mig skymta både Lars Andersson och Fredrik Reinfelt. Har väl fel antar jag. Mamma.

2009-12-20 @ 20:45:04
Postat av: åsa

Verkligen imponerad av era utstyrslar, och uppvisningarna som ni presterade, dräkterna till trots! Du skulle verkligen göra dig som mannekäng i filmen Djävulen bär Prada!

Kul,Kul

GOD JUL!

2009-12-22 @ 11:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0