Häst-Bettan gör gigantiska framsteg!



Förra veckan fick Häst-Bettan verkligen utmaningar varenda gång hon kom och tränade. Hon är otroligt känslig för att saker händer och förändras(holländsk). Hon är mest rädd i hörnet där ingången till ridhuset är. Förra veckan hände det helt enkelt väldigt mycket där. Folk kom och gick, hundar for in och ut, kaffemaskinen går igång (det gör den i och för sig alltid), folk går på läktaren, Inger Gemzell (kürdamen) var på besök och skulle packa ihop sina sladdar(fruktansvärt läskigt) och då stod det också ett bord vid ingången som inte brukar stå där. Hon har tvärvändt, hon har kastat sig, hon har stått på bakbenen en och annan gång, men hon har varje gång tagit sig över sina rädslor och kommit förbi det som är farligt och hon blir framför allt bättre.

Idag har hon övat byten och där har hon också gjort ett jätteframsteg. För ett tag sedan kunde jag rida piruett i förvänd galopp utan att hon slog om, inte för att jag gjorde det, men jag testade någon gång för att se om hon skulle slå om. Om hon hade bytt fram men inte bak kunde hon gå två varv i korsgalopp innan man fick ge upp och sakta av till trav. Idag har hon till och med varit före bak och hon förstår att det är ett byte som kommer när man förbereder henne. Hon gick dessutom i riktigt lugn och fin samlad galopp idag och gör fina tendenser till piaff och passage.

Jag gillar VERKLIGEN den där hästen!

Cilla och Ulf, ni som filmar så mycket, har ni ingen filmsnutt vi kan lägga ut på henne?

Tack för att ni kommer med er fina men lite knasiga häst till mig!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad Du skriver fint om min "TokBettan!

Parzival är/var ju besvärlig, och nu går han i Globen, så jag hoppas-mirakel kan ske!

Vi har material för typ tre långfilmer, så det skall vi ordna!

Tack för att Du hjälper till och rider Bettan!

Cecilia

2009-12-02 @ 15:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0