Grattis brorsan!



Idag har alla hästar fått jobba. Jag hade tänkt att åka ner till Linköping ganska tidigt idag för att fira min bror om fyller år idag på lucia!

Eftersom min mobil var borta och jag inte har någon väckarklocka (och egentligen inte hade någon lust att gå upp tidigt heller) så kom jag inte upp förrän nio, och det var ganska skönt att sova ut, jag somnade vid halv elva igår. Sedan tänkte jag att Nicole skulle jobba men att de andra kunde vila, men sedan kom jag på att Liza ska träna på tisdag så hon bör nog ridas, eller Vilja, så jag velade länge mellan att rida Vilja eller Liza, men valde till slut Liza. Hon var jättekul att rida idag, superduktig, framför allt med bytesserierna, bra 4:or, bra 3:or, bra 2:or och 3 stycken byten i varje där jag kände att hon verkligen försökte, hon har hajjat det där! Sedan gjorde jag lite piaff och passage som också kändes ganska bra! När jag hade ridit henne var jag så glad och kände att jag inte orkade stressa iväg(logiskt) så jag red Vilja också.

Efter det åkte jag till Cilla och Ulf där vi red Häst-Bettan, Leggy och Debbie samtidigt. Debbie är ett 6-årigt sto efter D-Day som är på tillridning och till försäljning. Hon är väldigt trevlig!
Så vid 4 kom jag iväg hemåt, lite senare än jag hade tänkt mig. Det var en fantastisk middag med rökt röding och ishavsromsröra till förrätt, rådjursstek med champinionsås och pressad potatis till huvudrätt, sedan lite ostar och till slut prinsesstårta till efterrätt! Mmmmmm, och så var ju mina favoriter Håkan och Susanne på besök!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0