Fredag After Work, Lördag julbord, söndag trött!!!



Ja nu är jag trött! I fredags efter en ganska aktiv dag var det after work på Segersta, väldigt trevligt och väldigt kul. I lördags fick Liza och Vilja en långpromenad var. Sedan åkte jag bort till Häst-Bettan och hjälpte till lite där. Bettan var jättefin och Cilla red henne så bra, det såg så lätt ut och inga tendenser till protest. Leggie, som jag inte har sett innan, gick också bra. Jag red honom lite och han kan både det ena och det andra. Byten i vartannat och lite piaff och passage.
Efter det åkte jag till Görel och blev bjuden på tårta eftersom Görel fyllde år. Vi tittade på unghästarna, hon har två Don Romantic-avkommor som är väldigt fina. Den ena travar fantastiskt och den andra är så söt så att man smälter ner i en liten pöl på backen. Jag höll på att köra i diket första gången jag såg henne i hagen, då var hon en liten fölis och nu är hon snart två år. Görel har även ett väldigt charmigt för efter High Cruiser, lille Hamamatsu som kallas Matz. Uj, uj, uj han kommer att bli ball!

Från Görel åkte jag vidare till Hagelstena där jag red Mitro. Han var jätte, jättefin. Jag och Åsa var lite förvånade eftersom han hade vilat en vecka efter att ha trampat på en söm. Men han var verkigen fin igår, vilan gjorde honom nog gott! Han bytte riktigt bra i alla serier ända ner till 15 byten i varje. Han har inte riktigt fått in passagen men igår gjorde han några riktigt fina passagesteg. Jag och Åsa blev alldeles till oss av glädje och det var ju bra för på kvällen kom alla i stallet på julbord till Åsa. Det var knytjulbord så alla hade med sig någonting till julbordet, supertrevligt initiativ!
Jag har bilder båda från AW´n och julbordet, men jag hittar inte kameran (har kanske glömt den hos Åsa) men det får bli ett bildgalleri i veckan istället.

Ha nu en trevlig söndagkväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0