Underbara Vilja!

I helgen har vi varit på nationell tävling i Lidköping, Jag och Vilja, Mads, Weine(häst), Kurt(häst), Mads hästskötare Lina(människa), Maria, Molly(hund), Bettan(hund) och i går kom även Marias två barn. Alla människor och hundar har sovit i lastbilen, haha, ja, den är stor! I natt sov både Bettan och Molly i min säng, Molly har snarkat och hade dessutom kräkts i sängen märkte jag när jag vaknade, som tur var sov hon nere vid mina fötter och jag hade inte fått någonting på mig.

Vilja har varit fantastiskt duktig, jag klantade mig första dagen i St: George och red fel väg. Det är nya program för i år och jag hade inte kollat tillräckligt noga vid vilken bokstav man skulle fatta galopp. Hon skrittade så lugnt och fint (vilket är väldigt ovanligt för Vilja) så jag fortsatte skritta till nästa bokstav, men det var fel. Jag hade vunnit om jag inte hade ridit fel vilket känns väldigt irriterande, men jag har ju bara mig själv att skylla och ibland kan det vara bra med en wake up call! Vi blev i alla fall 2:a och jag var väldigt nöjd med Vilja.

Idag var hon väldigt "hot" på morgonträningen så jag var lite orolig att hon skulle bli för ivrig på banan, då brukar det bli svårt att skritta. Men om jag bara travar fram några minuter innan jag ska in på banan brukar hon hålla sig lugn ändå, och det gjorde hon, hon var superfin. Vi fick 70.7% och kom 2:a även idag. Det är faktiskt första gången hon går en intermediaire på över 70%. Nästa tävling är Hammarö om 2 veckor och då tänkte jag debutera henne i svår klass! Det ska bli så himla kul och otroligt spännande!

Det har varit en fantastisk helg på alla vis! Soligt, roligt, det har gått bra och så har det varit väldigt kul att träffa alla "tävlingskompisar" igen!

På fredag har jag clinic i Linköping på Heda ridklubb så veckan går åt till att träna hästarna, förbereda clinicen, ha träningar och jobba lite grann inne på labbet i Uppsala.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0