Nike gör stooooora framsteg!!!

I helgen var jag och tävlade med Nike. Det var hennes andra start någonsin och första i medelsvår. Hon fick gå en Msv B:4 som debut. Enkla bytena var det som kändes svårast i det programmet. Och mycket riktigt första enkla bytet blev lite tokigt, men det andra blev jättebra! Och hon gjorde många andra väldigt bra saker, tex hennes ökade trav, den är fantastisk! Hör och häpna, 74,35% fick hon, helt galet!!
Hon fick fyra 9:or, jag tror aldrig att jag har fått så mycket nior i ett protokoll. Det roliga var att 3 av niorna var det koefficient 2 på! Men sen fick hon en 3:a på det där enkla bytet och 4:a på en fattning, det har hon svårt för. Dessvärre, för min del, gick johanna hästbacka in på ett poäng mer än mig, så jag blev 2:a. Men det är jag supernöjd med. Jag har kommit 2:a fyra gånger i år och inte vunnit någon start så det är klart, lite irriterande. Men satan i gatan vad nöjd jag är med hästen!!! Nu fortsätter träningen mot högre klasser. Nästa tävling är på K1, en till Msv B:4 och ett juniorprogram.

Idag har jag träningar för ridgymnasieelever, vikarie för Mads.
Jag har en praoelev som heter Julia, som tränar för mig i normala fall, och hon är såååå underbar! Jag får så himla bra hjälp!!! Och det är så välbehövligt!

Nu, bums ut till stallet Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad ni är duktiga!!! Grattis!



kram kram

Postat av: Jonas

hehe vad bra att Johanna Hästbacka vann,,, håller på henne av förståliga skäl,,,men en poängs skillnad är det väldigt bra jobbat av er båda

2009-07-11 @ 23:46:24
URL: http://jonashastbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0